Planten > Rotsplanten

Draba

<< < (2/93) > >>

Luc Gilgemyn:
Goed idee Jan om wat aandacht aan de Draba's te besteden - één van de mooiste, echte rotsplanten !  ;)

Niet moeilijk doen Gerrit ..  gelekaart ... je bent toch wel heel erg streng voor deze mooie familie.
Dit zijn nu wel allemaal eerder kleine en jonge plantjes, maar ik ben ervan overtuigd dat we hier nog mooi spul te zien krijgen !

((14

Gerrit Eijkelenboom:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2013, 21:48:09 ---Niet moeilijk doen Gerrit ..  gelekaart ...

--- Einde van citaat ---
Ha ha leuk Luc  -2((

Jan Fouquaert:
Het zijn inderdaad allemaal jonge plantjes (behalve dan die joekel).
Allemaal vorig jaar in de loop van de zomer geplant.
Ze zijn nu nog klein, maar ze komen er wel. ;D

Bart Moerland:

--- Citaat van: Jan Fouquaert op  2 april 2013, 21:46:04 ---Dit is een naamloze en beslist geen kleintje :

;)

--- Einde van citaat ---

Jan zou het cusickii var. cusikii  kunnen zijn?......
Kan de rozetten niet zo goed zien maar die staat hier nu net zo volop te bloeien.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Jan Fouquaert op  2 april 2013, 21:13:43 ---Omdat ik vind dat de hongerbloempjes een beetje ondergewaardeerd zijn, deze topic dus.
Er zijn veel gelijkaardige soorten.
Daarom een paar foto's. ;D

1/ Draba aizoides
2/ Draba aizoides
3/ Draba aizoides 'Improved Napoleon'
4/ Draba athoa

--- Einde van citaat ---

Bedankt Jan om dit topic op te starten ! toch wel interessant om al die verschillende soortjes eens te vergelijken . Mijn
onbenaamde plant lijkt wel op hispanica , toch is het moeilijk om het met zekerheid te zeggen want velen lijken op elkaar .
De tijd zal dit wel uitwijzen ..........

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie