Planten > Orchidaceae

Orchideeen

<< < (159/163) > >>

Marcel van den Berg:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 april 2025, 18:06:53 ---Gek genoeg is Cypripedium calceolus   hier zowat de beste Cypripedium in de tuin ....Hij is weer uit de startblokken geschoten ...

--- Einde van citaat ---

Fijn om te horen dat hij het bij jou zo goed doet.
In de bloem kan ik nergens iets van een andere soort terug vinden, dus het lijkt mij gewoon een prachtige Cypripedium calceolus.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 24 april 2025, 18:06:53 ---Gek genoeg is Cypripedium calceolus   hier zowat de beste Cypripedium in de tuin ....Hij is weer uit de startblokken geschoten ...

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Marcel van den Berg op 27 april 2025, 08:18:57 ---Fijn om te horen dat hij het bij jou zo goed doet.
In de bloem kan ik nergens iets van een andere soort terug vinden, dus het lijkt mij gewoon een prachtige Cypripedium calceolus.

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de confirmatie Marcel ! Zal hem gelijk nog is tonen.....

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 april 2025, 22:54:15 ---

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 24 april 2025, 21:46:01 ---Verbazingwekkend, Kris. En zo vroeg???? Ben je zeker dat het een zuivere calceolus is?

--- Einde van citaat ---
Dan zal je nu toch met heel goede argumenten moeten komen om te staven dat het geen zuivere calceolus is Frankie  ))4 -2( -2(
Ik zie echt niet in waarom dat niet zo zou zijn . Ik zal eens checken of hij dit jaar vroeger is als in andere jaren

--- Einde van citaat ---

Het ziet er inderdaad een echte calceolus uit, maar in de natuur bloeien ze veel later, pas begin juni. Maar natuurlijk is dat meestal op een grotere hoogte waar het wat langer koeler blijft. De laaggelegen tuin in Rumst heeft uiteraard een heel ander klimaat.

Kris De Raeymaeker:
Nog is Cypripedium calceolus en nog een hybride uit het lokale tuincentrum .... Waarom zouden we nog zoeken naar macranthos en tibeticum ?

Marcel van den Berg:
Prachtige Cypen Kris!

Hier staat nu Anacaptis laxiflora in bloei.
Vanaf dag 1 dat ik begon met het zaaien en opkweken van tuinorchideeën stond deze soort boven aan mijn wenslijst.
De losbloemige aar maakt de plant sierlijk, ze zijn mooi van kleur en kunnen vrij groot worden.
In 2021 had ik eindelijk contact met iemand die planten had staan, de A. laxiflora had bestoven en mij de zaden stuurde.
Nu 3 jaar later gaan de eerste 4 planten bloeien ;D
Ik heb ze op diverse plekken in de tuin gezet om te kijken waar de het beste aan slaan.
De planten die bij de Dactylorhiza incarnata en D. elata in de "duinvallei" staan doen het het best.
De planten staan in puur schelpenzand met een klein aandeel humus.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie