Auteur Topic: nieuwe aanleg grind/rots tuin met beekloop  (gelezen 1326 keer)

Luc Verlinde

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
nieuwe aanleg grind/rots tuin met beekloop
« Gepost op: 18 december 2019, 09:46:27 »
Hallo,

Ik ben nieuw hier en hopelijk mag mijn vraag op dit forum.
Ik ben op zoek naar profesionele hulp (voor het ontwerp) om mijn tuin een transformatie te geven naar een rots/grind tuin met een mooi beekloop.
Ken je iemand in de streek van Kortrijk, België die mij hierbij zou kunnen helpen ?
Ook alle andere bronnen van kennis zijn welkom!

Bedankt alvast.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: nieuwe aanleg grind/rots tuin met beekloop
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2019, 11:35:18 »
Dag Luc - Wij zijn uiteraard een vereniging van amateurs, professionelen zijn hier niet te vinden.
Als ik uw bericht zo lees wilt u een rots/grindtuin met beekloop, zonder veel aandacht voor de beplanting...  Hier zit het natuurlijk vol van de rotsplantenfanaten !! :à    Allemaal amateurs.
Uiteraard besteden wij ook aandacht aan rotsen/waterlopen enz...

Cathy Portier van Alpenplantenkwekerij Portier in Brugge moet zowat de enige zijn die zich nog enigszins met aanleg van rotstuinen bezig houdt, al ben ik dit niet zeker. Je kunt het altijd navragen : www.alpenplanten.be

Anders moet u misschien op zoek naar een professionele tuinaanlegger die iets met Japanse tuinen kan ??
« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 11:41:24 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Verlinde

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: nieuwe aanleg grind/rots tuin met beekloop
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2020, 14:20:04 »
Bedankt voor je reactie.

Sorry maar ik heb vandaag inderdaad meer intresse in de rotsen dan in de planten. Dit komt er wellicht later wel bij als amateur dan ;)
In Brugge was ik al langs geweest en mooi materiaal gezien maar ontwerpen van een rotstuin doen ze (niet) meer.
Ik heb al een paar professionele tuinaanleggers gecontacteerd maar als er een deftige beekloop in moet dan passen ze.
Mijn zoektocht gaat verder ...