Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Planten gezocht of aangeboden

Reliëf in rotstuin door coniferen of ...

(1/3) > >>

Steven Vlaeyen:
Omdat dwerg coniferen niet mijn eerste keuze zijn, maar ik op zoek ben naar planten die toch een wat slanke en hogere groei hebben, kwam ik GINKGO soorten tegen.
De planten die ik op het hogere gedeelte van de tuin wil planten mogen zeker niet te breed en te hoog zijn. Hoogte ong. 120m, breedte ong. 50cm.
Zijn er Ginkgo's die aan deze hoogte / breedte groei voldoen? Zo ja, welke? Zo nee, aan welke planten kan ik dan als vervanging gaan denken?
Alvast bedankt voor advies.

Herman Mylemans:
Steven, kijk eens op deze website: https://www.hgeers.nl/

Steven Vlaeyen:
Heb ik gedaan, maar ik merk dat men op verschillende sites verschillende maten opgeeft voor zelfde soorten Ginkgo's, waardoor ik geen zekerheid heb of bepaalde soorten wel of niet voldoen aan de eisen m.b.t. max groeimaat.
Ik had graag ervaringen gehoord van liefhebbers van Grikgo's die mij kunnen adviseren welke soort(en) aan de door mij opgegeven maatcriteria zeker voldoen.

Steven Vlaeyen:
Misschien zijn er hier toch enkele Ginkgo liefhebbers/bezitters die mijn vraag kunnen beantwoorden maar hebben ze over het topic heen gelezen ... anders moet ik afzien van mijn Ginkgo keuze en toch maar een andere keuze maken.

Herman Mylemans:
Steven, Ginkgo biloba 'Mariken' is de enige die ik heb en die groeit maar enkele cm per jaar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie