Nieuws > Verenigingsnieuws - VLAAMSE ROTSPLANTEN VERENIGING

ons nieuw logo

(1/2) > >>

Kris De Raeymaeker:
Op onze hoofdpagina van onze website ben ik al even dieper ingegaan over het ontstaan van ons nieuw logo.Daar kan je lezen hoe dit allemaal is tot stand gekomen.
Hier de planten (en ook het "plantenbestand")dat hiervoor verantwoordelijk is geweest ...
De eerste reeks zijn de planten in knop.
Hier dus een "beknopt " verslag over onze Pulsatilla vulgaris ...

Let op sommige foto's zijn 's morgens genomen bij miezerig weer en andere in de namiddag als er eventjes een beetje zon was.Vandaar een kleurverschil ook. 

Kris De Raeymaeker:
In de namiddag kwamen er dan toch enkele bloemen open...
Hier het vervolg van de foto's...

Frankie Wulleman:
Mooie plaatjes Kris, was het rond Nismes dat je deze geschoten hebt?

Danny De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 april 2010, 21:32:31 ---Op onze hoofdpagina van onze website ben ik al even dieper ingegaan over het ontstaan van ons nieuw logo.Daar kan je lezen hoe dit allemaal is tot stand gekomen.
Hier de planten (en ook het "plantenbestand")dat hiervoor verantwoordelijk is geweest ...
De eerste reeks zijn de planten in knop.
Hier dus een "beknopt " verslag over onze Pulsatilla vulgaris ...


--- Einde van citaat ---

Kris,
Knap initiatief, mooie foto's en inderdaad ook puik werk van Robert Huyghe.
Ik was vorig jaar (wandeling op 02 mei) alleszins eveneens zeer aangenaam verrast dat ik deze Pulsatilla opeens zomaar kon bewonderen in ons eigen landje.
Nooit had ik gedacht deze plant aan te treffen in Belgiƫ, hij zit alvast gegrifd in m'n geheugen.
Het nodigde me dan ook uit om hiervan enkele fotootjes te maken.
Desondanks het al later op het jaar was, lukte het mij toch om bijna de 3 fases van de bloem te fotograferen.
De eerste foto is niet echt een bloemknop meer maar toch nog een vrijwel gesloten bloem, op de tweede foto zie je de bloem in z'n volle glorie
(ik heb wel wat moeten zoeken om nog een plant in bloei te vinden) en op de derde foto kan je genieten van de mooie pluisjes (dus de uitgebloeide bloem).
M'n foto's zijn helaas heel wat minder van kwaliteit dan de jouwe maar het is de passie die telt.
In een andere rubriek zal ik zo dadelijk ook nog enkele sfeerfotootjes posten van die wandeling van vorig jaar.

Kris De Raeymaeker:
Bedankt om verder aan te vullen Danny ! Het zijn inderdaad mooie herinneringen en toffe VRV-momenten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie