Planten > Schaduwplanten

Shortia en alles daar omheen

(1/4) > >>

Peter Rijntjes:
Dit voorjaar gezaaid afkomstig van de Gothenburgse botanische tuinen. Was heel vers zaad, dus verschrikkelijk blij mee.

 ((12

Wim Boens:
Zien er heel gezond uit en bijna klaar om te verspenen.  ((12

Welke soort is het? S. soldanelloides var. soldanelloides?

Peter Rijntjes:
Shortia soldanelloides var. magnus. 

Peter Rijntjes:
Wie heeft er goede ervaring met zijn / haar Shortia vwb. groei en bloei? Turfblokken, moeras, zon/ schaduw en voeding erbij of niet? Laat maar horen, ook slechte ervaringen zijn welkom!

Verlopig is mijn ervaring in het zaaipotje nog steeds heel goed. Mooi groen, gezaaid in het voorjaar en geen koude kiemers is mij op gevallen. Dus niet naar buiten, dat zaaisel!
Het zaad moet ook vers zijn. Verspenen doe ik pas in het voorjaar.

 ))4

Wim Boens:

--- Citaat van: Peter Rijntjes op  2 september 2013, 17:46:14 ---Wie heeft er goede ervaring met zijn / haar Shortia vwb. groei en bloei? Turfblokken, moeras, zon/ schaduw en voeding erbij of niet? Laat maar horen, ook slechte ervaringen zijn welkom!

Verlopig is mijn ervaring in het zaaipotje nog steeds heel goed. Mooi groen, gezaaid in het voorjaar en geen koude kiemers is mij op gevallen. Dus niet naar buiten, dat zaaisel!
Het zaad moet ook vers zijn. Verspenen doe ik pas in het voorjaar.

 ))4

--- Einde van citaat ---

Ik heb gemerkt dat hun groei geremd wordt in hun zaaipot, ze blijven wat steken in hun eerste echte blad-stadium. Na het verspenen slaan ze heel snel terug aan en groeien dan goed verder. Hier staan ze buiten in de schaduw in 50% turf/50% verteerde bladgrond zonder voeding en ze lijken het voorlopig (dit is nu het 2e jaar buiten) uitstekend te doen!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie