Algemeen > Fotografie ea.in onze hobby (Fotowedstrijden, over toestellen, gps...)

compact camera

<< < (2/2)

Gerard Verweij:

--- Citaat van: Cor van Kapel op  4 mei 2014, 22:06:50 ---Bart, een beetje laat maar ik was een paar dagen flierefluiten  ))4.


--- Einde van citaat ---
Dat is nieuw!  ((12 ((12 ((12

Bart Moerland:
Bedankt voor de adviezen.
Ben nog steeds in de 'orientatie' fase.
Ook wel leuk trouwens om een beetje te neuzen en te kijken.

Filip Wauters:

--- Citaat van: Bart Moerland op 10 mei 2014, 13:59:54 ---Bedankt voor de adviezen.
Ben nog steeds in de 'orientatie' fase.
Ook wel leuk trouwens om een beetje te neuzen en te kijken.



--- Einde van citaat ---

Dag Bart,
het is ondertussen wel 4 jaar verder, maar ik zit momenteel met hetzelfde dilemma. Vandaar ben ik benieuwd welke camera je uiteindelijk gekocht hebt?
Ikzelf had mijn zinnen gezet op een Canon G5X, die alles heeft wat ik nodig heb, alleen is de minimum scherpstelafstand 5 cm. Dit lijkt me te veel of is dit anders op te lossen?
De Olympus TG-5 is een actiecamera die schijnbaar tot op 1 cm kan scherpstellen, maar heeft dan weer geen kantelbaar scherm. Heeft er iemand ervaring met deze camera of een ander model dat dienst kan doen voor goede macro opnamen?

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Filip Wauters op  6 januari 2019, 17:10:38 ---
--- Citaat van: Bart Moerland op 10 mei 2014, 13:59:54 ---Bedankt voor de adviezen.
Ben nog steeds in de 'orientatie' fase.
Ook wel leuk trouwens om een beetje te neuzen en te kijken.



--- Einde van citaat ---

Dag Bart,
het is ondertussen wel 4 jaar verder, maar ik zit momenteel met hetzelfde dilemma. Vandaar ben ik benieuwd welke camera je uiteindelijk gekocht hebt?
Ikzelf had mijn zinnen gezet op een Canon G5X, die alles heeft wat ik nodig heb, alleen is de minimum scherpstelafstand 5 cm. Dit lijkt me te veel of is dit anders op te lossen?
De Olympus TG-5 is een actiecamera die schijnbaar tot op 1 cm kan scherpstellen, maar heeft dan weer geen kantelbaar scherm. Heeft er iemand ervaring met deze camera of een ander model dat dienst kan doen voor goede macro opnamen?

--- Einde van citaat ---
Ik gebruik al jaren een Lumix DMC-FZ200 met goed resultaat.
Focussen op 5cm afstand of minder is wel zeer kortbij.  Het geheel moet nog altijd scherp blijven.

Filip Wauters:
Luc,
dit is wel geen compact camera meer hé. Maar zeker een goede lens met die f2.8 over de hele zoom.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie