Algemeen > Fotografie ea.in onze hobby (Fotowedstrijden, over toestellen, gps...)

GPS

<< < (2/3) > >>

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  6 februari 2017, 22:08:41 ---Wat voor belang hebben die drie parameters voor de plaatsbepaling? Moet je dan in het veld daarmee lopen knoeien?

--- Einde van citaat ---
In het veld loop je inderdaad met het GPS toestel ter grootte van een kleine GSM in je hand.  Vooraf moet je uiteraard de coordinaten van de gezochte locatie ingeven en eens je aan het stappen bent geeft het GPS toestel aan welke richting je uit moet (digitaal kompas) en hoever je in vogelvlucht verwijderd bent van deze locatie.

Gerrit Eijkelenboom:
Nou ik heb geen vragen meer. Het lijkt me goed te doen. Mijn navigatie in de auto heb ik ook geleerd en het lijkt er wel wat op, denk ik.
In ieder geval bedankt voor de info Luc.

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  7 februari 2017, 18:44:02 ---Nou ik heb geen vragen meer. Het lijkt me goed te doen. Mijn navigatie in de auto heb ik ook geleerd en het lijkt er wel wat op, denk ik.
In ieder geval bedankt voor de info Luc.

--- Einde van citaat ---
De positiebepaling werkt inderdaad gelijkaardig aan deze van een auto GPS.

Ruben Billiet:
Een wandelgps is nogal duur( van zodra je een goeie wil zoals garmin).
Ik gebruik een gratis app via mijn smartphone. De app heet MAPS.Me
Download alle kaarten van Europa en je kan makkelijk locatie toevoegen ALS je er opnieuw naar begeven. Internet is heden ten dage in meeste Europese landen vlot beschikbaar en dat heeft me ook nog nooit problemen gegeven.

Gerrit Eijkelenboom:
Ja, ik heb een I-phone met diverse App's. Dan kun je thuis de coördinaten intoetsen, want daar heb je internet. Dan kun je de vindplaats op een papieren kaart intekenen. Maar als je met een smart-phone op weg gaat moet je voortdurend verbinding hebben met het internet. In het buitenland gaat dat in de papieren lopen vanwege de rooming kosten. Bovendien denk ik dat de plaatsbepaling niet tot op enkele meters nauwkeurig is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie