Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Droogte !

<< < (2/6) > >>

Luc Gilgemyn:
Hier is het met de droogte even erg.  Ik weet niet of het in juni nog geregend heeft, maar ik denk het niet.  Begin juni is er nog een gigantisch onweer geweest in de regio Kortrijk waarbij delen van de stad zelfs onder liepen, maar hier (5 km noordelijk) is toen geen druppel gevallen - nadien ook nul, nada, noppes...  --13

Ik heb gelukkig nog altijd regenwater, maar elke dag houd ik mijn hart vast als ik aan het gieten ben dat de pomp het zal laten afweten.
Dagelijks tussen de 10 en 15 gieters rondzeulen.  De troggen om de twee dagen begieten, potten in de schaduw ook.  In de rotstuin probeer ik hoogstens om de twee dagen de nieuwe aanplant van dit voorjaar te gieten.  Omdat er altijd gezegd wordt dat 1 x goed sproeien beter is dan dagelijks een beetje, probeer ik elke dag een ander stuk van de rotstuin met een beurtrol vrij intensief te besproeien, zo komt elk stuk om de 5 - 6 dagen aan de beurt.
Tot nu toe lijken de verliezen nog mee te vallen, brandschade op Saxifraga's duikt natuurlijk wél op ondanks gedeeltelijke beschaduwing.
Vanmorgen was de weersvoorspelling nog dat er ook volgende week geen regen te verwachten valt  --13
't zijn harde tijden !!  ???

Mark Stolk:
Het goede nieuws: heel weinig slakken ))(10

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Mark Stolk op  8 juli 2018, 10:33:00 ---Het goede nieuws: heel weinig slakken ))(10

--- Einde van citaat ---

Wat zouden die dan nog moeten eten, Mark?  ((--11

Theo Stronks:
Ook hier in het Oosten van Nederland is het ontzettend droog.
Veel planten leggen het loodje,m.n de Saxifraga,s in de tufsteen hebben het zwaar te verduren --13

Bert Stegeman:
in het brabantse Bladel net zo erg.
hier tot nu toe weinig uitval om de dag sproeien.
dan doe ik twee rondes door de tuin.
Maar zondag op vakantie  --13
Wat ik zo jammer vind al die bomen langs de weg de bladeren hangen er zo dood bij.
veel bomen laten de bladeren ook vallen.
trieste bedoeling nu --13 --13 --13 --13

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie