Planten > Schaduwplanten

Hosta

<< < (2/16) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Eduard Troch op 27 november 2010, 13:33:19 ---Hallo Danny en hallo Frankie. Neen, ik ben niet van de aardbodem verdwenen geweest (.... juni .....) maar het veel te druk gehad met zoveel interessants te lezen ...enz.
Nu mijn vragen:
- mag de grond of plaats, waar de bovengronds afgestorven delen van Hosta's zich bevinden, af en toe worden betreden vanwege mogelijk bodemverdichting ?
- kunnen Hosta's én varens lang leven wanneer ze slechts een uurtje per dag worden beschenen ?

--- Einde van citaat ---

Zeker waar er hosta's staan zou ik de grond niet al teveel betreden, daar de opkomende neuzen vlak aan het oppervlak zitten.
Zowel de meeste varens als hosta's zijn schaduwplanten en hebben zeker genoeg aan een uurtje zon. Veel varens hebben zelfs al helemaal geen zon nodig.

Eduard Troch:
Dankjewel Cor & Frankie voor het advies.
Het beste doe ik eraan om merkstaafjes, stokjes aan te brengen op die plaatsen zodat ik die planten toch wat ontzie.
Als ze het met slechts één uurtje zon kunnen 'runnen' is dat prima.

Frankie Wulleman:
De hosta's beginnen nu snel hun bladeren te vormen, deze Hosta ‘baby bunting’ is met zijn 7-8 cm één van de kleinste en past dus perfect in de rotstuin op een lommerrijk plekje, of zoals hier in een pot op het terras.

Frankie Wulleman:
Hosta 'Blue mouse ears' is een kleine cv. die gemakkelijk een plaatsje in de rotstuin kan krijgen. Schaduw en halfschaduw heeft hij graag, maar ook de volle zon verdraagt deze sterke hosta goed.

Wim Boens:
Hier ook enkele mini-hosta's die het wel goed doen:

'Cat's Eye'
'Pandora's Box'
en Hosta venusta 'Minuet'

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie