Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Rotsplanten / Re: bloei Mei- juni 2021
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 11:07:18 »
Hier ben ik altijd blij mee en ook een beetje trots ....Perezia recurvata (clone ex Tromso Botanic Garden ) . Deze Perezia recurvata staat er bekend om dat hij niet wil bloeien in onze lage landen . Tot een Noorse vriend me een stekje van deze clone bezorgde .

Ik heb hem ook nog Kris  ;), helaas... hij leeft, maar dat is dan ook alles.  Bij het zien van jou prachtig resultaat heb ik mijn exemplaar opgegraven en hem in een pot ondergebracht voor een 'revalidatie kuur'.  Als die lukt zoek ik hem een ander plaatsje... ik laat hem ook een foto van zijn neef op jouw foto zien... kan hij een punt aan zuigen !  -2(

Deze Penstemon fruticosus ssp scouleri alba komt wellicht van dezelfde gemeenschappelijke Noorse vriend Kris !

82
Rotsplanten / Re: bloei Mei- juni 2021
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 11:02:39 »
Ja, hij ziet er knap uit. Zou toch moeten bloeien. Zou een kali gift in de herfst daar wat aan kunnen doen?

Dat lijkt mij een goed idee en zal ik zeker proberen Gerrit, ik wacht zelfs niet zo lang denk ik...  ))4
83
In en rond onze rotstuinen / Re: Planten in en om de vijver
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:59:12 »
Een blik op onze vijver . De irissen stonden vóór de regen op hun best.

Een mooi geheel L-A en de Irissen staan er uiteraard schitterend bij !
84
Diversen / Re: Trog gemaakt van gasbeton ( ytong)
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:58:01 »
Dit is de trog die ik aan het begin van dit onderwerp (2013 ) maakte uit gasbeton .
Hij begint er echt heel oud uit te zien.

De tijd staat niet stil Lily-Anne, hij ziet er prachtig uit (ook de beplanting  ((3 ) alsof hij uit de 19e eeuw stamt !  :o
85
Orchidaceae / Re: Dactylorhiza
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:56:39 »
Even vlug een  foto ( tussen de buien door) voor het hoogtepunt van deze Dactylorhiza alpestris voorbij is

Mooi L.A., hier dezelfde D. alpestris.

En zeggen dat wellicht alle hier verschijnende D. alpestris afkomstig zijn uit Lichtervelde  -2( -2(
86
Orchidaceae / Re: Orchideeen
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:51:52 »
1. Dactylorhiza purpurella, nu in volle bloei
,

Mooie grote D.purpurella , Gerrit . Hier staat D. purpurella als eerste uit de verzameling ook vol in bloei , zie foto . Mijn vroegst  bloeiende Dactylorhiza uit de verzameling ( alpestris ) bloeit dit jaar niet , staat niet op de goeie plaats

Mooi Danny !  ((14

Hier bloeit Dactylorhiza alpestris heeft het hier overigens goed gedaan!  Hij staat nog in pot overigens en moet nog een plaatsje krijgen.

87
Orchidaceae / Re: Orchideeen
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:48:32 »
1. Dactylorhiza purpurella, nu in volle bloei

Super beelden van een heel natuurlijk uitziend biotoop Gerrit !  Heel mooie aanblik.  Onafgezien van de prachtige orchideeën natuurlijk !
88
In en rond onze rotstuinen / Re: Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:45:45 »
In deze trog heb ik de Silene caroliniana subsp. wherryi neergezet. Deze uiterst gemakkelijke Silene is tweejarig, maar je kunt er prachtig lege plekken tijdelijk mee opvullen. Zij bloeit heel lang en het zaaien is een peulenschil.

Ziet er keurig uit Gerrit.

Ik heb een oud trogje een kleine opfrisbeurt gegeven.  Edraianthus pumilo had 'em bijna helemaal over genomen, nu is dat toch even een halt toegeroepen en na de bloei elimineer ik er nog een paar.

De Edraianthus doet het overigens uitstekend.
Hij kreeg het gezelschap van een Physoplexis comosa, ook nog Phyteuma scheuzeri, een dwerg Scabiosa, een Lewisia longipetala en een zilversaxje met een angstaanjagende naam Saxifraga 'Marquis de Sade'

89
Rotsplanten / Re: Gebruik van tufsteen en de planten die er van houden in de rotstuin
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:37:17 »
Saxifraga longifolia gaat naar zijn hoogtepunt (en eindpunt) en heeft met Erinus alpinus een onderbuur.
90
Rotsplanten / Re: Gebruik van tufsteen en de planten die er van houden in de rotstuin
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 6 juni 2021, 10:34:39 »
Lekker verwaarlozen Gerrit, veel planten stellen dat blijkbaar op prijs.

Het tufsteenheuveltje laat nog altijd veel bloei zien.  De twee blikvangers zijn de bloeiende Saxifraga longipetala ( --13 ) en Saxifraga 'Kath Dryden'

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10