Planten > Schaduwplanten

Shortia en alles daar omheen

<< < (2/4) > >>

Peter Rijntjes:
Bedankt voor de info, Wim. Denk je dat ik ze nu nog moet verspenen, of liever begin volgend jaar( wat mijn voorkeur heeft)?
Bladaarde is hier moeilijk aan te komen, zou het ook vijveraarde mogen zijn? Of anders bosgrond( en de rest natuurlijk turf)?

 ))4

Wim Boens:

--- Citaat van: Peter Rijntjes op  2 september 2013, 22:39:50 ---Bedankt voor de info, Wim. Denk je dat ik ze nu nog moet verspenen, of liever begin volgend jaar( wat mijn voorkeur heeft)?
Bladaarde is hier moeilijk aan te komen, zou het ook vijveraarde mogen zijn? Of anders bosgrond( en de rest natuurlijk turf)?

 ))4

--- Einde van citaat ---

Ik zou ze nu nog verspenen, maar volgend voorjaar is geen probleem, ze zullen gewoon wat trager opgroeien.  ((15
Ik denk dat bosgrond beter zou zijn dan vijveraarde (bosgrond blijft luchtiger en bevat geen klei).

Theo Stronks:
Dit jaar een veel mindere bloei v/d Shortia uniflora.
Het schijnt dat meerderen hier last van hebben.
Een oorzaak waardoor dit komt is moeilijk vast te stellen.
Zeker is wel dat ze in de zomer niet mogen uitdrogen.

Luc Gilgemyn:
Toch een kloeke plant, Theo !

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Theo Stronks op  3 april 2014, 19:12:50 ---Dit jaar een veel mindere bloei v/d Shortia uniflora.
Het schijnt dat meerderen hier last van hebben.
Een oorzaak waardoor dit komt is moeilijk vast te stellen.
Zeker is wel dat ze in de zomer niet mogen uitdrogen.

--- Einde van citaat ---
Theo, ik denk dat de zachte winter voor sommige planten toch ervoor zorgt dat er minder bloei is. Een koele rustperiode is dikwijls stimulerend voor knopvorming.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie