Planten > Schaduwplanten

Trillium 2020

<< < (2/13) > >>

Herman Mylemans:
Vanaf 2014 tot en met 2018 heb ik elk jaar verschillende soorten Trilliums gezaaid. Vanaf 2018 begonnen er hier een daar een bloem te verschijnen. Het zal nu elk jaar gaan toenemen. Van 2018 zijn er nog die moeten kiemen. Vorig jaar heb ik er geen gezaaid omdat ik geen nieuwe soorten meer vond. Nu dit jaar zijn er heel wat die zullen gaan bloeien, dat maakt het wel allemaal spannend. Een deel van de zaailingen is al in de tuin uitgeplant. Maar er zijn er nog veel die in grote bloempotten staan. Van sommige zal ik dit jaar ook een deel uitplanten in de tuin en een deel in pot laten. Ik vrees dat ze het niet allemaal goed gaan doen in de tuin. Vorig jaar heb ik de volgende uitgeplant: Trillium freemanii,  Trillium ludovicianum,  Trillium sessile (true), Trillium oostingii, Trillium sp. nov. Georgia, Trillium gracile en Trillium lancifolium. Nu afwachten hoe deze het dit jaar gaan doen. Uitval zal er altijd zijn, maar met meerdere zaailingen is er altijd wel kans dat een deel (hopelijk meer dan 1) zich aanpast aan onze tuin.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 februari 2020, 16:56:30 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 februari 2020, 16:38:25 --- ))2 ))2  Eigenlijk schaam ik mij om dit topic te openen... dit is immers het terrein van Herman M.  ;)
Ik kon me echter niet weerhouden om dit ontluikend leven te laten zien...
Trillium rivale - Purple Heart
Sorry Herman !  ;)

--- Einde van citaat ---

Wow , zo vroeg Luc ....nu al benieuwd hoe "purple " hij is  ....spannend ....Staat die gewoon in de tuin ? Hier nog geen signalen van T. rivale ...

--- Einde van citaat ---

Alvast een plaatje van een bloem van vorig jaar Kris, al is het met vraatschade.  Hij staat in het peatbedje.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 27 februari 2020, 14:38:09 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 februari 2020, 16:56:30 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 februari 2020, 16:38:25 --- ))2 ))2  Eigenlijk schaam ik mij om dit topic te openen... dit is immers het terrein van Herman M.  ;)
Ik kon me echter niet weerhouden om dit ontluikend leven te laten zien...
Trillium rivale - Purple Heart
Sorry Herman !  ;)

--- Einde van citaat ---

Wow , zo vroeg Luc ....nu al benieuwd hoe "purple " hij is  ....spannend ....Staat die gewoon in de tuin ? Hier nog geen signalen van T. rivale ...

--- Einde van citaat ---

Alvast een plaatje van een bloem van vorig jaar Kris, al is het met vraatschade.  Hij staat in het peatbedje.

--- Einde van citaat ---
Niet vals spelen Luc, wachten op de bloem van dit jaar!  ))8

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 26 februari 2020, 17:39:54 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 februari 2020, 16:38:25 --- ))2 ))2  Eigenlijk schaam ik mij om dit topic te openen... dit is immers het terrein van Herman M.  ;)

Ik kon me echter niet weerhouden om dit ontluikend leven te laten zien...

Trillium rivale - Purple Heart

Sorry Herman !  ;)

--- Einde van citaat ---
Luc, je hoeft je niet te schamen. De Trillium nivale die gewoonlijk het vroegst is die staat in knop te wachten op de zon. Je Trillium rivale is inderdaad vroeg. Hij staat waarschijnlijk op een warme plaats met nu toch goed licht. Hier staan er al veel Trilliums met knop boven, vorig jaar was het grote begin in maart. Dus het zal niet lang meer duren. Er zijn dit jaar wel wat nieuwe vormen op komst.

--- Einde van citaat ---

Zoals hierboven geschreven staat hij in het peatbedje, we goed licht maar helemaal geen zon tot ergens diep in mei, wanneer de zon hoog genoeg komt om hem een paar uur zon te geven.  De foto hierboven met bloeiende bloemen werd op 16 maart genomen.
Ik probeer in elk geval dit jaar wat zaad te verzamelen, vorig jaar is dat niet gelukt.

Ik wou niet vals spelen Herman  ))2 ))2 De Kris leek mij alleen zo ongeduldig dat ik hem wilde verlossen uit zijn lijden.  -2(

Herman Mylemans:


Zoals hierboven geschreven staat hij in het peatbedje, we goed licht maar helemaal geen zon tot ergens diep in mei, wanneer de zon hoog genoeg komt om hem een paar uur zon te geven.  De foto hierboven met bloeiende bloemen werd op 16 maart genomen.
Ik probeer in elk geval dit jaar wat zaad te verzamelen, vorig jaar is dat niet gelukt.

[/quote]
Luc, zet je penseel al maar klaar!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie