Planten > Schaduwplanten

Nomocharis

(1/10) > >>

Herman Mylemans:
Vorig jaar heb ik mijn eerste Nomocharis forrestii gekocht en op een koele plaats onder de overhangende takken van een boom van mijn buurman gezet. Hij staat in een humusrijk doorlatend medium. Na enkele weken was hij terug weg en ik dacht dat ik hem al kwijt was. Nu is hij wel terug uitgekomen. In Harlow heb ik nog twee andere gekocht: Nomocharis aperta en Nomocharis pardenthina f. mairei. In de pot was toen ook niets te zien, maar nu zijn ze toch bovengekomen en heb ik ze ook in de tuin gezet onder dezelfde boom. Is er iemand die al een tijdje nomocharis in de tuin heeft en zijn ervaringen kan vertellen?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Herman Mylemans op 30 april 2012, 21:26:16 ---Vorig jaar heb ik mijn eerste Nomocharis forrestii gekocht en op een koele plaats onder de overhangende takken van een boom van mijn buurman gezet. Hij staat in een humusrijk doorlatend medium. Na enkele weken was hij terug weg en ik dacht dat ik hem al kwijt was. Nu is hij wel terug uitgekomen. In Harlow heb ik nog twee andere gekocht: Nomocharis aperta en Nomocharis pardenthina f. mairei. In de pot was toen ook niets te zien, maar nu zijn ze toch bovengekomen en heb ik ze ook in de tuin gezet onder dezelfde boom. Is er iemand die al een tijdje nomocharis in de tuin heeft en zijn ervaringen kan vertellen?

--- Einde van citaat ---

Haha dat interesseert me wel Herman ! MoeiIlijke gasten in ons klimaat mijn inziens ....Ik heb er eentje in pot (2 jaar) en die lijkt nu nog steeds niet boven te komen ?
Ik zal maar eens gaan graven zeker ?
Ben ook benieuwd naar reacties .... 

Jozef Lemmens:
Door 1 of andere reden ben ik er altijd van uitgegaan dat Nomocharis onmogelijk te houden was hier in Vlaanderen.
Ik wou vragen vanwaar (welk land) die forrestii komt, maar vermoedelijk is dit een synoniem voor N. aperta. Als ik me goed herinner stond N. aperta rond de 3500 meter. Het zou dus moeten doenbaar zijn.
Ik ben eveneens benieuwd naar het vervolgverhaal.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Jozef Lemmens op 30 april 2012, 22:02:48 ---Door 1 of andere reden ben ik er altijd van uitgegaan dat Nomocharis onmogelijk te houden was hier in Vlaanderen.
Ik wou vragen vanwaar (welk land) die forrestii komt, maar vermoedelijk is dit een synoniem voor N. aperta. Als ik me goed herinner stond N. aperta rond de 3500 meter. Het zou dus moeten doenbaar zijn.
Ik ben eveneens benieuwd naar het vervolgverhaal.

--- Einde van citaat ---
Jef de forrestii heb ik van Koos. In de flora van China spreken ze inderdaad van synoniemen: Broad-leaved forests, bamboo scrub, alpine grasslands; 3000--3900 m. SW Sichuan, Xizang, NW Yunnan [N Myanmar].

Wim Boens:
Ik heb er hier al een viertal verschillende geprobeerd en ze hebben steeds na 1 of 2 jaar de geest gegeven...dus ik zal je niet verder kunnen helpen, Herman!
Ik zal ze nog één keer proberen, uit zaad...wie weet zijn ze dan beter aangepast aan ons klimaat!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie