Planten > Schaduwplanten

Ypsilandra

(1/3) > >>

Peter Rijntjes:
Hier nog 2 soorten Ypsilandra mooi in het blad. Uit China, Birma en omstreken. Bos/ schaduwplanten langs oevers van beken etc.. Vochtig en veel humuze grond.
Bijzondere bloeiwijze ( helaas nu niet)

 ((14

Peter


links is Ypsilandra tibetica en rechts is Ypsilandra cavaleriei

Peter Rijntjes:
En dan nu Ypsilandra thibetica in de bloei, moet dus volgende week met de vorst naar binnen. Wel een van mijn lievelings planten, kijk maar eens goed naar de bloem(en)

 :o  --6

Peter

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Peter Rijntjes op  8 maart 2013, 18:48:19 ---En dan nu Ypsilandra thibetica in de bloei, moet dus volgende week met de vorst naar binnen. Wel een van mijn lievelings planten, kijk maar eens goed naar de bloem(en)

 :o  --6

Peter

--- Einde van citaat ---

Mooie speciale planten Peter , nog nooit van gehoord ! Zijn deze planten winterhard in volle grond ?

Peter Rijntjes:
Hoi Danny,

ik heb ze deze winter overgehouden in een overwarmde kas. Was daar tot min 10 graden celsius. Buiten op een gedraineerde en beschutte plaats zou dat moeten kunnen. Geen volle zon. Werkelijk een schitterende plant al zeg ik het zelf. de andere soort heeft ook al een bloem, die binnenkort opengaat. eerst volgende week op een veilige plaats zetten en de week daarna op de showbune!!

groet,

Peter

Wim Boens:
Het is een heel gemakkelijke plant, Danny. Ik heb deze hier al jaren gewoon in de tuin, trotseert met gemak alle weer en wind. Neem ook eens een kijkje hier: http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=316.0

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie