Auteur Topic: Galanthus evenementen 2018  (gelezen 3249 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Galanthus evenementen 2018
« Gepost op: 3 december 2017, 10:40:37 »
Tijd om de Sneeuwklokjes evenementen voor 2018 op gang te trekken!

Vanwege de organisatoren kregen we volgend bericht binnen:

Nettetaler Sneeuwklokjesdagen

Ook in het jaar 2018 is de plaats aan de Neder-Rijn een mekka voor  galanthophielen uit heel Europa. Als één van de grootste sneeuwklokjesfestivals buiten Groot- Brittannië hebben de sneeuwklokjesdagen in Nettetal  zich in de loop der jaren ontwikkeld als het eerste hoogtepunt in het tuin kalenderjaar. Plantenliefhebbers uit Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Frankrijk en Engeland verzamelen zich hier om uit het grote aanbod van onderscheidende standhouders hun favoriete planten uit te zoeken.
Net als voorheen, zijn er ook bekende kwekers van sneeuwklokjes uit Engeland die hun, met zorg geselecteerde sneeuwklokjes te koop aanbieden. De familiesfeer die op deze dagen heerst, biedt ook de mogelijkheid om ervaringen over het kweken van sneeuwklokjes en andere planten uit te wisselen met andere bezoekers.
Eventueel is daarvoor de mogelijkheid dit te doen in het restaurant Zum Mühlenberg, onder het genot van een bakje koffie en de welbekende heerlijke  taart. Tevens is de  tuin met de verzameling sneeuwklokjes van Marlu en Gunther Waldorf  tijdens de Nettetaler sneeuwklokjesdagen ook geopend, en nodigt zeker uit voor een bezoek om de uitgebreide collectie te bekijken.

Nettetaler  Sneeuwklokjesdagen 2018
17 & 18 Februari 2018


Dagelijks geopend van 10.00 tot 17.00 uur Entreeprijs € 5,00 Het gebruik van de pendelbus en de entree van de tuin van Marlu en Gunther Waldorf, is in de entreeprijs inbegrepen.
Als in de voorgaande jaren, kan op de privé terreinen rondom het Königshof geparkeerd worden.

Adres van de Nettetaler Sneeuwklokjesdagen; Landcafe Zum Mühlenberg Büschen 14, 41334 Nettetal

Een lijst van de standhouders en verdere informatie kunt u vinden op;

http://www.oirlicher-blumengarten.de



« Laatst bewerkt op: 3 december 2017, 10:43:43 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re: Galanthus evenementen 2018
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2018, 19:58:02 »
Klopt het ...zoals ik vernam...dat het de allerlaatste keer wordt in Oirlich?
 En wat daarna?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Galanthus evenementen 2018
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2018, 20:45:11 »
Klopt het ...zoals ik vernam...dat het de allerlaatste keer wordt in Oirlich?
 En wat daarna?

Ook gehoord maar ze zegden ook dat ze al een nieuwe locatie hadden, niet ver uit de buurt??? Weet wel niet exact waar.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re: Galanthus evenementen 2018
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2018, 21:52:18 »
Let's hope
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re: Galanthus evenementen 2018
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2018, 21:57:21 »
Kalmthout 2018 , 10 en 11 februari
Sneeuwklokjesweekend
Zaterdag 10 februari

10-17 uur: tentoonstelling in het Vangeertenhof

11-15.30 uur: verkoop van bijzondere en gewone sneeuwklokjes in de loods

14.30 uur: lezing door John Grimshaw in de Balkenzaal van het serrehuis (Engelstalig)

 

Zondag 10 februari

10-17 uur: tentoonstelling in het Vangeertenhof

11-16 uur: ieder uur rondleidingen met gids door de tuin
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re: Galanthus evenementen 2018
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2018, 20:25:52 »
Ik zal deze keer ook een verkoopstand hebben in Kalmthout. Uiteraard zal ik wat Belgische sneeuwklokjes bijhebben (mondjesmaat, dus kleine aantallen) maar ook hele bijzondere Engelse... Ik bied deze keer een vijftal verschillende spikeys aan. Da's nu eens echt iets voor de liefhebber! Uiterst moeilijk om eraan te geraken. Het kostte me heel veel jaartjes om een collectie spikeys  op te bouwen... Ik denk dat ze voor het eerst zullen aangeboden worden in België!
Be there!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'