Auteur Topic: Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën  (gelezen 25366 keer)

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #75 Gepost op: 18 augustus 2013, 12:15:01 »
Zeer knappe reportage van je verlof of beter gezegd van een uitputtende wandelingen daar in het mooie Pyreneeén gebied mooie foto's en uitleg respect voor je reportage. ((14 ((14

Gyi
Allemaal heel mooi, Danny.
zou er graag eens naar toe gaan.


Bedankt Gyi en Gerard voor jullie reactie , met veel plezier deze reportage gemaakt ! Blij dat jullie er iets aan hebben !
Jammer , maar 2 dagtochten ( van een uur of 6 ) waren veel te weinig ! Ik heb inderdaad heel veel moeten klimmen om
telkens van 2000 meter naar 2700 meter te geraken . Daar zijn er wel geen liften ! Ik ga er zeker ook nog terug want
heb nog veel niet gezien........ De Vallei van Nuria is wel het mooiste in deze omgeving .......
Ieper , West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #76 Gepost op: 18 augustus 2013, 20:30:39 »
De top is niet ver meer , enkele honderden meters naar rechts staan nog mooie rotsen waar ongetwijfeld  ook wel iets te
vinden is . Jammer , het is al vrij laat en moet dringend terugkeren anders mis ik de trein ......... --13
Eigenlijk krijg je er nooit genoeg van en wil je altijd verder stappen , de drang naar meer is erg groot !
Iedere dagtocht is een ander avontuur en zie je andere planten ....... Helaas moet ik afscheid nemen van de bergen en
hopelijk ga ik er volgend jaar terug . Ik ben heel tevreden , heb veel gezien en vooral veel bijgeleerd ! Het determineren
van de planten is niet altijd simpel maar meestal lukt het wel , bedankt aan iedereen voor  de hulp !
De Franse Alpen waren voor mij duidelijk het mooist  maar ook in de Pyreneeën heb ik heel veel plezier gehad !
De vakantie is nu voor mij bijna voorbij ......... hopelijk volgend jaar nieuwe avonturen........... ;)
Geweldig relaas Danny, volgend jaar zeker terug zoals je me vertelde. Dan krijgen we waarschijnlijk beelden te zien van Saxifraga longifolia en Ranunculus parnassifolius. Want dit kon dit keer niet allemaal in 2 dagen. Veel succes!!

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #77 Gepost op: 18 augustus 2013, 21:24:05 »
De top is niet ver meer , enkele honderden meters naar rechts staan nog mooie rotsen waar ongetwijfeld  ook wel iets te
vinden is . Jammer , het is al vrij laat en moet dringend terugkeren anders mis ik de trein ......... --13
Eigenlijk krijg je er nooit genoeg van en wil je altijd verder stappen , de drang naar meer is erg groot !
Iedere dagtocht is een ander avontuur en zie je andere planten ....... Helaas moet ik afscheid nemen van de bergen en
hopelijk ga ik er volgend jaar terug . Ik ben heel tevreden , heb veel gezien en vooral veel bijgeleerd ! Het determineren
van de planten is niet altijd simpel maar meestal lukt het wel , bedankt aan iedereen voor  de hulp !
De Franse Alpen waren voor mij duidelijk het mooist  maar ook in de Pyreneeën heb ik heel veel plezier gehad !
De vakantie is nu voor mij bijna voorbij ......... hopelijk volgend jaar nieuwe avonturen........... ;)
Geweldig relaas Danny, volgend jaar zeker terug zoals je me vertelde. Dan krijgen we waarschijnlijk beelden te zien van Saxifraga longifolia en Ranunculus parnassifolius. Want dit kon dit keer niet allemaal in 2 dagen. Veel succes!!

Bedankt Ger ! Ik hoop inderdaad volgend jaar terug te gaan . Toen ik op de trein zat richting Nuria reden we door een bijzonder mooie vallei , prachtige rotsen met veel planten ! Maar het zicht was vaak ook belet door heel veel tunnels . Heb toen zeker mooie Saxifraga gespot , waarschijnlijk longifolia ? maar alles ging zo snel en vlug waren we boven ........ Toen koos ik om verder naar boven te gaan ......... Volgende keer ga ik zeker deze rotsen wat lager gelegen gaan
verkennen .......... ;) Voor R. parnassifolius moet ik terug de sneeuwvelden gaan opzoeken ........ik zal mijn best doen .
Ieper , West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #78 Gepost op: 18 augustus 2013, 22:36:47 »
Heel mooi Danny.
Zo komt een mens vanuit zijn zetel ook nog eens ergens.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #79 Gepost op: 19 augustus 2013, 21:26:33 »
Heel mooi Danny.
Zo komt een mens vanuit zijn zetel ook nog eens ergens.

 ((4 , leuk te horen dat je er wat aan hebt Johan !
Ieper , West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #80 Gepost op: 3 september 2013, 20:17:24 »
-6( -6( -6( hier moet ik ook nog eens naar toe Danny!  ((12

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #81 Gepost op: 3 september 2013, 20:41:53 »
-6( -6( -6( hier moet ik ook nog eens naar toe Danny!  ((12

Bedankt Hugo ,  de Pyreneeën zijn ook wel een mooie vakantiebestemming ! Blij dat je er wat aan hebt ...... ((13
Ieper , West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #82 Gepost op: 5 september 2013, 16:07:24 »
Hier in deze omgeving weinig of niets speciaals te zien ...... Na een half uurtje stappen kom ik opeens een kudde paarden tegen .
Dat zie je heel veel in de Pyreneeën, tijdens onze tocht begin juni, troffen we in de omgeving van Lac de Bouillouses ook een kudde paarden aan en dat had duidelijk invloed op de flora aldaar. Enerzijds door de begrazing anderzijds door de vermesting, je moest echt uitkijken waar je liep. Betrof notabenen een natuurreservaat.

Tot slot m'n complimenten Danny voor je verslag ((13, jij hebt duidelijk meer planten gezien dan wij.

En ehhhh, we zien graag wat foto's van je terug bij de inzendingen van de NRV-fotowedstrijd _07. Krijgen de winnaars van vorige jaren wat meer concurentie -1( -1(.
« Laatst bewerkt op: 5 september 2013, 16:10:30 door Cor van Kapel »

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #83 Gepost op: 5 september 2013, 18:53:07 »
Dat zie je heel veel in de Pyreneeën, tijdens onze tocht begin juni,

Cor, dat willen wij dan ook wel zien. Mogen we ons verheugen op een verslag van jouw hand met ongetwijfeld mooie foto's?

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #84 Gepost op: 5 september 2013, 19:22:19 »
Dat zie je heel veel in de Pyreneeën, tijdens onze tocht begin juni,

Cor, dat willen wij dan ook wel zien. Mogen we ons verheugen op een verslag van jouw hand met ongetwijfeld mooie foto's?
Folium Alpinum gaat voor Gerrit en m'n verslag stond er deze reis niet in, wordt dus nog even nagels bijten voor jullie. Maar tijdens onze trip viel de flora best wel wat tegen, wij hebben zelfs nog verse sneeuw --8 gehad.

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #85 Gepost op: 5 september 2013, 21:22:09 »
Hier in deze omgeving weinig of niets speciaals te zien ...... Na een half uurtje stappen kom ik opeens een kudde paarden tegen .
Dat zie je heel veel in de Pyreneeën, tijdens onze tocht begin juni, troffen we in de omgeving van Lac de Bouillouses ook een kudde paarden aan en dat had duidelijk invloed op de flora aldaar. Enerzijds door de begrazing anderzijds door de vermesting, je moest echt uitkijken waar je liep. Betrof notabenen een natuurreservaat.

Tot slot m'n complimenten Danny voor je verslag ((13, jij hebt duidelijk meer planten gezien dan wij.

En ehhhh, we zien graag wat foto's van je terug bij de inzendingen van de NRV-fotowedstrijd _07. Krijgen de winnaars van vorige jaren wat meer concurentie -1( -1(.

Bedankt voor je reactie Cor , ik heb eens opgezocht waar jullie juist zaten in de Pyreneeën . Dit was niet zo ver gelegen waar ik mijn tochten gemaakt heb , maar dan aan de Franse kant . Raar , men zou denken dat er daar in dat natuurpark
wel veel te zien is ? Zo te horen heb ik dan nog geluk gehad het een en ander te zien in slechts 2 tochten .........
Ik zal het eens bekijken of er goeie foto's tussen zitten voor de fotowedstrijd ?
Ieper , West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #86 Gepost op: 5 september 2013, 22:19:23 »
Ja, goeiendag
dat was een serieus verslag ! ((14
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8423
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:Op avontuur in de Spaanse Pyreneeën
« Reactie #87 Gepost op: 8 september 2013, 10:43:13 »
Ja, goeiendag
dat was een serieus verslag ! ((14

 ((13
Ieper , West-Vlaanderen