Auteur Topic: avatar aanmaken ?  (gelezen 7580 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
avatar aanmaken ?
« Gepost op: 23 augustus 2010, 07:41:58 »
Waar kan ik de info vinden hoe ik een avatar kan aanmaken bij mijn naam ?
bedankt
Lily-Anne

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2010, 08:21:54 »
Hallo Lily-Anne,

je klikt hierboven op "Profiel". Dan klik je links op "Forumprofielinformatie" en dan kan je kiezen voor "Ik wil mijn eigen Avatar uploaden" en vandaar kun je dan bladeren op je eigen computer. Dan moet je onderaan enkel nog op "Verander mijn profiel" klikken en dan zou je normaal een avatar moeten hebben.

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2010, 09:10:17 »
Ik kan het echt niet vinden hoor - Ik ben spijtig genoeg niet opgegroeid met de pc , maar trek wel mijn plan zo goed ik kan .
Doe ik nog iets te weinig ? ik kan wel in mijn profiel geraken en zie dan dit, maar nergens iets over avatar te zien of om te browsen naar eigen pc - In ieder geval bedankt voor je hulp  :

   Profiel
Dit zijn je accountinstellingen. Deze pagina bevat alle informatie die jou identificeert op het forum. Uit veiligheidsoverwegingen dien je je huidige wachtwoord in te geven om de veranderingen door te kunnen voeren.
Gebruikersnaam:    lily-anne
Naam:
Dit is de naam die getoond wordt in het forum.
Lily-Anne Vereecken
Het taalpakket wat je hebt:   
E-mail:
Dit moet een geldig e-mailadres zijn.

E-mail verbergen voor anderen?   
Kies wachtwoord:
We raden aan om minimaal 6 karakters te gebruiken met een combinatie met letters en cijfers.

Wachtwoord nog een keer:   
Geheime vraag:
Om je wachtwoord weer terug te krijgen, plaats hier een vraag waarop alleen jij het antwoord weet.

Antwoord:
Kies zorgvuldig, je zou niet willen dat iemand anders het kan raden!
Waarom is dit leeg?
Huidige wachtwoord:
Het is nodig om je huidige wachtwoord in te vullen om veranderingen te maken in je profiel.
 

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2010, 11:08:28 »
Ja, dat zit onder "Account-gerelateerde instellingen".
Links in beeld heb je dan nog twee keuzemenu's, ten eerste: "Profielinfo" met enkele onderverdelingen en ten tweede "Profiel wijzigen" met enkele onderverdelingen. Onder "Profiel wijzigen" kun je ook kiezen voor "Forumprofielinformatie" en dan kan je je avatar wijzigen.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2010, 18:30:41 »
Ja, dat zit onder "Account-gerelateerde instellingen".
Links in beeld heb je dan nog twee keuzemenu's, ten eerste: "Profielinfo" met enkele onderverdelingen en ten tweede "Profiel wijzigen" met enkele onderverdelingen. Onder "Profiel wijzigen" kun je ook kiezen voor "Forumprofielinformatie" en dan kan je je avatar wijzigen.

Nou Wim, ik heb hetzelfde probleem als Lily-Anne. De knop "Account-gerelateerde instellingen" kan ik aanklikken wat ik wil, ik blijf in het scherm zoals Lily-Anne het hierboven omschreven heeft. De door jouw genoemde opties komen niet in beeld.

Mvrgr

CorvK

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2010, 19:16:25 »
hmmm,
das misschien niet goed uitgelegd.
Het scherm dat Lily-Anne beschreef was idd dat van de "Account-gerelateerde instellingen" maar dat is niet wat je moet hebben.
Onder die knop zit een andere knop genaamd "Forumprofielinformatie". Binnen die forumprofielinformatie kun je de avatar wijzigen.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #6 Gepost op: 12 september 2010, 20:30:04 »
hmmm,
das misschien niet goed uitgelegd.
Onder die knop zit een andere knop genaamd "Forumprofielinformatie".

Wim,

Die knop heb ik niet.

Mvrgr

CorvK

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2010, 08:14:43 »
Het lijkt er op dat mensen die geen VRV lid zijn deze knop idd niet hebben. Klopt dat? Kris? Jef?

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2010, 08:54:15 »
Hallo ,
Ik had het al opgegeven ,om nog te proberen om een avatar aan te maken , maar toch nog maar even een poging gedaan .
Ik denk dat het nu gelukt is  - even een testje
nu ik lid ben van de vrv , kan ik duidelijk meer knoppen zien dan voordien .Het zou dus wel eens kunnen
 kloppen, dat het blijkbaar niet mogelijk is om een avatar te maken als je geen lid bent
groetjes
Lily-Anne

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2010, 21:05:32 »
Het lijkt er op dat mensen die geen VRV lid zijn deze knop idd niet hebben. Klopt dat? Kris? Jef?
Nu ik het zo lees denk ik van wel .Ben ook geen administrator maar het staat me voor dat dit één van de beperkingen was die zijn opgelegd om een onderscheid te maken tussen leden van de VRV en niet leden.
Bij  de start van dit forum gingen er stemmen op om toch nog kleine voordelen te laten aan onze betalende leden (die de vereniging uitmaken )tov de niet betalende leden.Tenslotte bedraagt het lidgeld van de VRV ook maar 10 Euro.De vraag is/was waarom zou je anders ook lid worden van de vereniging als je ook gratis evenveel kunt.Ook onze betalende leden hadden graag het idee dat ze toch zaken in de plaats krijgen.
Nu sowieso moeten we onze eerste periode forum maar eens evalueren en als blijkt dat deze maatregel meer weerstand als voordeel oplevert dan moet daar schoon schip mee worden gemaakt.Dat is iets voor de bestuurskamer, maar ideeen en voorstellen zijn altijd welkom.Zoals iedere vereniging willen we vooral ook graag leden hebben en hoe is dat verenigbaar met een forum waar iedereen aan informatie kan zonder lid te zijn.Het behoort tot de uitdagingen van deze moderne tijd.
Ik hoop dat Cor ons een beetje kan begrijpen en hoop tevens dat hij ook zonder avatar (voorlopig)deel blijft uitmaken van dit gezellig clubje.
Een andere bedenking die ik me steeds meer ga maken : we spreken in Europa in 2 landen de Nederlandse taal .Dit is in Europa niet zo'n groot gebied als we kijken naar andere talen . Waarom zouden die groep mensen die Nederlands spreken dan niet samen 1 forum kunnen hebben.
Tesamen kunnen we ongeveer 800 leden aanspreken .Zijn er nog mensen die deze mening delen???         
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #10 Gepost op: 13 september 2010, 21:07:41 »
Hallo ,
Ik had het al opgegeven ,om nog te proberen om een avatar aan te maken , maar toch nog maar even een poging gedaan .
Ik denk dat het nu gelukt is  - even een testje
nu ik lid ben van de vrv , kan ik duidelijk meer knoppen zien dan voordien .Het zou dus wel eens kunnen
 kloppen, dat het blijkbaar niet mogelijk is om een avatar te maken als je geen lid bent
groetjes
Lily-Anne

Rotsplantenliefhebbers zijn volhouders hé Lily-Anne ...  ;D Nog maar eens bewijs dat geen berg te hoog is ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #11 Gepost op: 13 september 2010, 21:23:11 »
Hoi Kris
Ik neem aan dat je de vrv en de nrv bedoeld.?
Dat lijkt mij wel een goed idee 2 grote rotsplantenclubs samen een forum.
Hoe meer mensen des te meer vreugd en informatie naar elkaar toe.
Ik vind het in ieder geval leuk iedee.
Sinds ik op dit forum zit heb ik al veel info gelezen die ik eerst niet wist.
vind het erg leuk en leerzaam.

groetjes aan iedereen op dit forum

Bert

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #12 Gepost op: 13 september 2010, 21:52:04 »
Ik hoop dat Cor ons een beetje kan begrijpen en hoop tevens dat hij ook zonder avatar (voorlopig)deel blijft uitmaken van dit gezellig clubje.
Een andere bedenking die ik me steeds meer ga maken : we spreken in Europa in 2 landen de Nederlandse taal .Dit is in Europa niet zo'n groot gebied als we kijken naar andere talen . Waarom zouden die groep mensen die Nederlands spreken dan niet samen 1 forum kunnen hebben.
Tesamen kunnen we ongeveer 800 leden aanspreken .Zijn er nog mensen die deze mening delen???         
Ik blijf nog wel even meedoen hoor Kris, je zult echter wel moeten wachten op NL-plaatjes, want het uploaden van plaatjes hebben jullie ook voorbehouden aan betalende leden.

Het samengaan van VRV en NRV moet je maar aan Ger voorleggen, hij is onze voorzitter.

Mvrgr

Cor

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #13 Gepost op: 13 september 2010, 22:06:11 »
[Ik blijf nog wel even meedoen hoor Kris, je zult echter wel moeten wachten op NL-plaatjes, want het uploaden van plaatjes hebben jullie ook voorbehouden aan betalende leden.
Het samengaan van VRV en NRV moet je maar aan Ger voorleggen, hij is onze voorzitter.
Mvrgr
Cor

Je kan als niet lid van de VRV wel plaatjes uploaden hoor Cor , maar er zit daar een maximum op wat kan per dag.Voor leden zit er geen limiet op.
Nogmaals dat waren de regels bij de start en één en ander zal toch moeten worden bekeken.
Nu momenteel zit onze uploadmap vol en kan er sowieso niks worden gepost van foto's.
Jij gaat nog een stap verder en maakt er al  1 vereniging van  ;)Mijn stelling was om samen op 1 forum aktief te zijn en beide verenigingen te laten bestaan  zodat ieder zijn eigenheid kan behouden.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #14 Gepost op: 13 september 2010, 22:12:25 »
Jij gaat nog een stap verder en maakt er al  1 vereniging van  ;)Mijn stelling was om samen op 1 forum aktief te zijn en beide verenigingen te laten bestaan  zodat ieder zijn eigenheid kan behouden.
Dat zou wel wat zijn, ons forum is helaas niet zo actief, vind die van jullie erg informatief (vandaar mijn aanmelding)

Mvrgr

Cor