Auteur Topic: avatar aanmaken ?  (gelezen 7607 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #15 Gepost op: 14 september 2010, 06:22:45 »
Ik zou zeker ook voorstander zijn van een gezamenlijk forum. Het zou alleszins meer kans van slagen hebben door het grotere aantal deelnemers. Ik zie zelfs niet in wat ons tegenhoudt?
Wat één vereniging betreft: ik denk dat dit in de toekomst zelfs vanzelfsprekend zal zijn: ook al door het afnemend aantal leden zowel in België als Nederland. De gemiddelde leeftijd van een rotsplantenliefhebber ligt alsmaar hoger en hoger. Ook in het buitenland is dit zo. Niet veel jonge mensen hebben nog interesse voor dit soort van zaken. Bovendien neemt het verenigingsleven overal af.
Eén overkoepelende vereniging met een Vlaamse en een Nederlandse afdeling?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #16 Gepost op: 14 september 2010, 08:47:31 »
Beste mensen, uit alle berichten heb ik intussen begrepen dat een samenwerkingsverband tussen VRV en NRV duidelijk gewenst zou zijn. Dit is ook iets wat ik zelf zou willen toejuichen, temeer omdat op ons eigen forum weinig tot stand komt. Iets wat ik niet goed begrijp, omdat onze doedagen tussen Kerst en Nieuwjaar zo goed bezocht worden.
Dit zegt dat er informatie gewenst wordt. Ook op andere verenigingsdagen merk je dat er veel gepraat wordt over de cultuur van onze niet altijd makkelijke planten.
Ik moet werkelijk zeggen dat het Vlaamse forum behoorlijk aktief is.  Echter, en dat zie ik ook dat die mensen, welke deel uitmaken van bepaalde discussies, altijd dezelfde mensen zijn. In princiepe is dit maar een erg klein deel van het ledenbestand. Is dit gebrek aan lef?, Schroom?
Op 22 september hebben we bestuursvergadering en ga ik dit zeker aan de orde brengen. Wel wil ik uiteraard nadrukkelijk eerst weten of jullie bestuur ook voor samenwerking is....  Kris?? Ik meen me te herinneren dat we het hier samen al eens over gehad hebben.

Jozef Lemmens

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 506
    • Alpines, the Gems of the Mountains
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #17 Gepost op: 14 september 2010, 15:04:14 »
Toen ik 6, 7 (of is het al 8 jaar) geleden getracht heb om hier in Vlaanderen (België) iets op te starten, heb ik (hebben we) eerst geprobeerd om een samenwerking met de NRV uit te bouwen. Dit werd door het toenmalige NRV bestuur geweigerd. We hebben ook getracht om een soort onderafdeling van andere verenigingen te worden (VVPV, Groei & Bloei, enz. ). Maar telkens werd dit geweigerd.
Ik ben benieuwd of het huidige NRV bestuur hierover een andere mening heeft.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4879
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #18 Gepost op: 14 september 2010, 18:34:57 »
Ik ben al evenzeer benieuwd naar het resultaat van deze toenadering.
Het zou de beide verenigingen kunnen versterken als er een goed evenwicht kan gevonden worden tussen beide.
Torhout, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #19 Gepost op: 14 september 2010, 18:51:38 »
Jef, graag zou ik van jou willen weten wat de motivatie van deze weigering destijds was.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #20 Gepost op: 14 september 2010, 20:20:51 »
Beste mensen, uit alle berichten heb ik intussen begrepen dat een samenwerkingsverband tussen VRV en NRV duidelijk gewenst zou zijn. Dit is ook iets wat ik zelf zou willen toejuichen, temeer omdat op ons eigen forum weinig tot stand komt. Iets wat ik niet goed begrijp, omdat onze doedagen tussen Kerst en Nieuwjaar zo goed bezocht worden.
Dit zegt dat er informatie gewenst wordt. Ook op andere verenigingsdagen merk je dat er veel gepraat wordt over de cultuur van onze niet altijd makkelijke planten.
Ik moet werkelijk zeggen dat het Vlaamse forum behoorlijk aktief is.  Echter, en dat zie ik ook dat die mensen, welke deel uitmaken van bepaalde discussies, altijd dezelfde mensen zijn. In princiepe is dit maar een erg klein deel van het ledenbestand. Is dit gebrek aan lef?, Schroom?
Op 22 september hebben we bestuursvergadering en ga ik dit zeker aan de orde brengen. Wel wil ik uiteraard nadrukkelijk eerst weten of jullie bestuur ook voor samenwerking is....  Kris?? Ik meen me te herinneren dat we het hier samen al eens over gehad hebben.

Hallo Ger ,
Het spreekt vanzelf dat ook wij dit willen bespreken op onze volgende bestuursvergadering (begin oktober),zo werkt dat in een democratie (en maar goed ook)
We hebben het er inderdaad eerder dit jaar al eens samen over gehad. Nu zonder op de feiten te willen vooruit lopen zie ik aan enkele reacties van bestuursleden (oa Frankie )en trouwe leden van het eerste uur (Luc)dat er toch positieve reacties zijn.
Jij hebt mijn persoonlijke mening hierover natuurlijk al eens een keertje gehoord maar ik wil bij deze dit toch ook kenbaar maken bij een groter publiek... Ik ben er van overtuigd dat we met zijn allen beter worden van een samenwerking op een aantal domeinen.
Ik denk dan vooral over de zaken  waar het een voordeel is om een groter en breder  publiek te bereiken .Dit forum (meer leden is meer mogelijkheden en schwung),een gezamenlijk tijdschrift (meer potentiele schrijvers),speciale lezingdagen... Het zijn maar enkele mogelijkheden.Er moet toch iets te vinden zijn voor een soort samenwerking waarbij we ieder onze eigenheid kunnen bewaren.Ik houd me ten alle tijde beschikbaar om dit met iedereen verder te bespreken.Ook wij gaan dit punt bespreken bij de volgende bestuursvergadering en hoe meer mensen die zich hiervoor openstellen en met  ideeen komen .... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jozef Lemmens

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 506
    • Alpines, the Gems of the Mountains
Re:avatar aanmaken ?
« Reactie #21 Gepost op: 14 september 2010, 21:03:09 »
Ger, ik ben nu op het werk, maar ik schrijf je morgen wel.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains