Auteur Topic: ons nieuw logo  (gelezen 5656 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
ons nieuw logo
« Gepost op: 7 april 2010, 21:32:31 »
Op onze hoofdpagina van onze website ben ik al even dieper ingegaan over het ontstaan van ons nieuw logo.Daar kan je lezen hoe dit allemaal is tot stand gekomen.
Hier de planten (en ook het "plantenbestand")dat hiervoor verantwoordelijk is geweest ...
De eerste reeks zijn de planten in knop.
Hier dus een "beknopt " verslag over onze Pulsatilla vulgaris ...

Let op sommige foto's zijn 's morgens genomen bij miezerig weer en andere in de namiddag als er eventjes een beetje zon was.Vandaar een kleurverschil ook. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:ons nieuw logo
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2010, 21:35:09 »
In de namiddag kwamen er dan toch enkele bloemen open...
Hier het vervolg van de foto's...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:ons nieuw logo
« Reactie #2 Gepost op: 7 april 2010, 21:57:09 »
Mooie plaatjes Kris, was het rond Nismes dat je deze geschoten hebt?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
  • Grote bewondering voor kleine plantjes
Re:ons nieuw logo
« Reactie #3 Gepost op: 9 april 2010, 00:31:38 »
Op onze hoofdpagina van onze website ben ik al even dieper ingegaan over het ontstaan van ons nieuw logo.Daar kan je lezen hoe dit allemaal is tot stand gekomen.
Hier de planten (en ook het "plantenbestand")dat hiervoor verantwoordelijk is geweest ...
De eerste reeks zijn de planten in knop.
Hier dus een "beknopt " verslag over onze Pulsatilla vulgaris ...


Kris,
Knap initiatief, mooie foto's en inderdaad ook puik werk van Robert Huyghe.
Ik was vorig jaar (wandeling op 02 mei) alleszins eveneens zeer aangenaam verrast dat ik deze Pulsatilla opeens zomaar kon bewonderen in ons eigen landje.
Nooit had ik gedacht deze plant aan te treffen in België, hij zit alvast gegrifd in m'n geheugen.
Het nodigde me dan ook uit om hiervan enkele fotootjes te maken.
Desondanks het al later op het jaar was, lukte het mij toch om bijna de 3 fases van de bloem te fotograferen.
De eerste foto is niet echt een bloemknop meer maar toch nog een vrijwel gesloten bloem, op de tweede foto zie je de bloem in z'n volle glorie
(ik heb wel wat moeten zoeken om nog een plant in bloei te vinden) en op de derde foto kan je genieten van de mooie pluisjes (dus de uitgebloeide bloem).
M'n foto's zijn helaas heel wat minder van kwaliteit dan de jouwe maar het is de passie die telt.
In een andere rubriek zal ik zo dadelijk ook nog enkele sfeerfotootjes posten van die wandeling van vorig jaar.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:ons nieuw logo
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2010, 20:40:28 »
Bedankt om verder aan te vullen Danny ! Het zijn inderdaad mooie herinneringen en toffe VRV-momenten.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:ons nieuw logo
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2010, 22:33:04 »
Ons (nieuw)logo is ook onze Schotse vrienden niet ontgaan .In hun nieuw digitaal tijdschrift van augustus (The International Rockgardener)wordt er de nodige aandacht aan geschonken.
Het doet plezier dat ons kleine Vlaanderen niet wordt vergeten door onze Schotse vrienden :D....
En wil je onze moderator ontmoeten moet je jezelf  blijkbaar begeven  op Engelse bodem.
(ja Luc mijn Engels is niet altijd even goed ,het  zou kunnen dat de vertaling wat tegenvalt) ;D


http://www.srgc.org.uk/logs/logdir/2010Aug271282904381IRG8August2010.pdf

Overigens ook altijd de moeite om deze maandelijkse uitgave te bekijken.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:ons nieuw logo
« Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2010, 21:10:29 »
De man die ons nieuw logo heeft getekend - Robert Huyghe -heeft deze zomer te kampen gehad met zware gezondheidsproblemen.
Ik ben echt content dat ik hem zojuist even aan de lijn heb gehad.Hij is pas 1 week ontslagen uit de revalidatiekliniek en heeft nog een weg te gaan.Robert benadrukt graag lid van de vereniging te willen blijven maar is nog niet in staat om naar de bijeenkomsten te komen.
We hopen dat zijn verder herstel spoedig blijft verlopen en dat we hem volgend jaar terug mogen begroeten in Gent.
Robert is ook ééntje uit de duizend en heeft dan ook  vele vrienden in de cactuswereld en de rotsplantenwereld.Hij staat ook altijd voor iedereen klaar maar zal het nu toch wat rustiger aan moeten doen de eerste tijd.Hij is verhuisd naar Roeselare en jullie hebben allemaal de groeten van deze bijzondere vriend.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
  • Grote bewondering voor kleine plantjes
Re:ons nieuw logo
« Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:25:37 »
De man die ons nieuw logo heeft getekend - Robert Huyghe -heeft deze zomer te kampen gehad met zware gezondheidsproblemen.
Ik ben echt content dat ik hem zojuist even aan de lijn heb gehad.Hij is pas 1 week ontslagen uit de revalidatiekliniek en heeft nog een weg te gaan.Robert benadrukt graag lid van de vereniging te willen blijven maar is nog niet in staat om naar de bijeenkomsten te komen.
We hopen dat zijn verder herstel spoedig blijft verlopen en dat we hem volgend jaar terug mogen begroeten in Gent.
Robert is ook ééntje uit de duizend en heeft dan ook  vele vrienden in de cactuswereld en de rotsplantenwereld.Hij staat ook altijd voor iedereen klaar maar zal het nu toch wat rustiger aan moeten doen de eerste tijd.Hij is verhuisd naar Roeselare en jullie hebben allemaal de groeten van deze bijzondere vriend.

Wat Robert overkomen is, moet alleszins een harde klap geweest zijn.
Ik ben alleszins blij te horen dat hij ondertussen toch aan de betere hand zou zijn.
Ik ken deze man uit de cactuswereld en hij is inderdaad een bijzondere man die steeds bereid is om de mensen te helpen.
Zo is hij ooit ook bereid geweest om in onze club " Cactusweelde Antwerpen " onverwachts een spreker te komen vervangen.
Als je weet dat hij toen nog de kanten van Diksmuide woonde en 's nachts nog terug naar huis moest, vind ik dit echt chapeau !
Ik wens Robert dan ook uit de grond van mijn hart een snel en positief herstel toe !
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen