Auteur Topic: Planten sturen met de post  (gelezen 1517 keer)

Gerard Versteegh

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Planten sturen met de post
« Gepost op: 16 maart 2020, 12:17:32 »
Ik wil een aantal rotsplanten met de post versturen. Ik ben bang dat ze tijdens transport door het pakje gaan zwerven en in stukken breken. Heeft er iemand tips voor me?

Steven Vlaeyen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Planten sturen met de post
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2020, 14:22:15 »
Ik heb onlangs een aantal plantjes besteld, deze zullen een van de volgende dagen worden geleverd via koerierdienst.
Als ik je ermee kan helpen kan ik je op de hoogte stellen hoe zij het hebben verpakt, zij hebben hier veel ervaring mee.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Planten sturen met de post
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2020, 16:47:58 »
De manier om plantjes te verpakken verschilt van kweker tot kweker, de enen doen dit heel zorgvuldig, anderen maken er een zootje van.
Bij mijn ervaring werkt het volgende prima.

Verwijder alle compost van de plant (je wilt geen kilo's aarde gaan versturen), maak toiletpapier (opgelet, niet hamsteren !!  -2( ) of papier van de keukenrol goed vochtig en draai dit zorgvuldig rond de wortels, draai daar omheen dan wat plastic folie.  Doe alle planten dan in een plastic zak en in de doos die je wilt versturen.  Je vult alle lege plekjes in de doos met krantenpapier, papiersnippers, isomokorrels, enz... zodat alles goed vast zit.  En dan maar hopen dat de doos geen weken onderweg blijft bij temperaturen van 25°C en meer.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Steven Vlaeyen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Planten sturen met de post
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2020, 11:23:45 »
Post verwijdert vanwege verkeerd topic. excuses.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2020, 12:04:41 door Steven Vlaeyen »