Auteur Topic: (warme) Oproep  (gelezen 3444 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
(warme) Oproep
« Gepost op: 7 september 2011, 21:40:46 »
Beste rotsplantvrienden, forumbezoekers !

Als VRV zijn wij uitermate tevreden over de manier waarop dit forum zich in de afgelopen 18 maanden heeft ontwikkeld !  We proberen er hier een ontmoetingsplaats van te maken met interessante weetjes over alles wat van ver of nabij te maken heeft met onze prachtige hobby : de wereld van de rots (en andere) planten.  Ook de talrijke bijdragen van onze vrienden uit Nederland (en zelfs verder) stellen wij hard op prijs.  Weet ook, dat alle voorstellen om het hier nog aangenamer, interessanter en dynamischer te maken altijd welkom zijn.

Het aantal geregistreerde leden stijgt gestaag, het aantal bezoekers gaat steeds verder de hoogte in : prima zo !

Hierbij zou ik echter een oproep willen doen aan onze talrijke leden en bezoekers die er om één of andere reden niet toe komen om ook berichten (al dan niet met foto's) te plaatsen op het forum.  Aan die mensen zou ik willen vragen om alle schroom over boord te gooien : elke bijdrage in de discussies heeft zijn waarde !!!  Wees vooral niet bang dat je een plant verkeerd zal benoemen, een minder goede foto posten of wat dan ook.  We leren allemaal uit onze fouten en alleen hij of zij die niets zegt, zegt ook niets verkeerd, maar die is wel fout bezig !! Je denkt misschien, "ik heb niet zo'n speciale planten"...  FOUT !  Elke plant loont de moeite om gezien te worden !

Dus met zijn allen posten maar, we worden er allemaal beter van !!

Voor technische uitleg in verband met het plaatsen van berichten of foto's kan je altijd bij mij terecht, er is dus geen enkel excuus om het niet te doen !

Bij voorbaat succes gewenst !
« Laatst bewerkt op: 7 september 2011, 22:07:16 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:(warme) Oproep
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2011, 23:04:00 »
Ik kan Luc alleen maar bijtreden en het niet beter onder woorden brengen !
Schroom is er nog altijd een beetje heb ik de indruk ? Voor niks nodig !!! Dit forum is er niet alleen voor de gevorderde liefhebber maar ook voor degene die er nog minder lang mee bezig is. En tenslotte zijn we allemaal nog steeds beginners en blijven we van mekaar opsteken.

In Utrecht kreeg ik vorig weekend van een forumbezoeker nog de vraag of er niet meer foto's van tuinen konden worden gepost ?
Algemene overzichtjes van onze tuinen worden erg gewaardeerd en beantwoorden blijkbaar aan de vraag om ideeen op te doen voor de aanleg/constructie van onze rotstuinen .
We kunnen het alleen maar vragen ........
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re:(warme) Oproep
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2011, 08:10:40 »
Luc,dat heb je op een waardige manier duidelijk uitgelegd.
Ik kijk iedere dag met plezier op de site,en wordt op de hoogte gehouden van alles wat groeit en bloeit.
Ga zo door!!!! ;)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:(warme) Oproep
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2011, 20:04:19 »
mooi gesproken (getypt)
het zou inderdaad leuk zijn als de gene die nu als (gast) een kijkje komen nemen.
Zich ook aanmelden hoe meer info meer we te eten komen.
en is gezellig.
hier alvast een klein voortzetje van mijn tuin ruin 4 jaar geleden zij aanzicht.
misschien wel leuk om er zo rond de wintermaanden een topic aan te wijden.
van hoe onze tuinen er uit zien.
en veranderigen die gaan of hebben plaats gevonden

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:(warme) Oproep
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2011, 21:50:41 »
misschien wel leuk om er zo rond de wintermaanden een topic aan te wijden.
van hoe onze tuinen er uit zien.
en veranderigen die gaan of hebben plaats gevonden

Helemaal mee eens Bert - er staan trouwens al heel wat dergelijke voorbeelden in het onderdeel "In en rond onze rotstuinen" - daar hoort zoiets natuurlijk het beste thuis !

Harelbeke-West-Vlaanderen

Jean-Pierre Hensen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Man
Re:(warme) Oproep
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2011, 11:50:56 »
Ben ik ook helemaal mee akkoord  ;)
Laat ons de komende wintermaanden gebruiken om onze tuinen op het forum te zetten,
alsook de planten die we hebben.
Veel van onze planten vind je niet in boeken. Laat ons via het forum de kennis over planten met elkaar delen.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:(warme) Oproep
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2011, 20:07:00 »
Beste rotsplantvrienden, forumbezoekers !

Als VRV zijn wij uitermate tevreden over de manier waarop dit forum zich in de afgelopen 18 maanden heeft ontwikkeld !  We proberen er hier een ontmoetingsplaats van te maken met interessante weetjes over alles wat van ver of nabij te maken heeft met onze prachtige hobby : de wereld van de rots (en andere) planten.  Ook de talrijke bijdragen van onze vrienden uit Nederland (en zelfs verder) stellen wij hard op prijs.  Weet ook, dat alle voorstellen om het hier nog aangenamer, interessanter en dynamischer te maken altijd welkom zijn.

Het aantal geregistreerde leden stijgt gestaag, het aantal bezoekers gaat steeds verder de hoogte in : prima zo !

Hierbij zou ik echter een oproep willen doen aan onze talrijke leden en bezoekers die er om één of andere reden niet toe komen om ook berichten (al dan niet met foto's) te plaatsen op het forum.  Aan die mensen zou ik willen vragen om alle schroom over boord te gooien : elke bijdrage in de discussies heeft zijn waarde !!!  Wees vooral niet bang dat je een plant verkeerd zal benoemen, een minder goede foto posten of wat dan ook.  We leren allemaal uit onze fouten en alleen hij of zij die niets zegt, zegt ook niets verkeerd, maar die is wel fout bezig !! Je denkt misschien, "ik heb niet zo'n speciale planten"...  FOUT !  Elke plant loont de moeite om gezien te worden !

Dus met zijn allen posten maar, we worden er allemaal beter van !!

Voor technische uitleg in verband met het plaatsen van berichten of foto's kan je altijd bij mij terecht, er is dus geen enkel excuus om het niet te doen !

Bij voorbaat succes gewenst !


Ik ben het geheel en al eens met wat Luc hier naar voren heeft gebracht. Ik vind het forum een fantastisch iets. Ikzelf heb het afgelopen jaar denk ik meer geleerd dan in mijn hele vorige rotsplantenleven. Verder heeft het forum zoveel vertakkingen naar topics, waar ik het bestaan niet eens van kende en waar ik nu een warme belangstelling voor ben gaan ontwikkelen. Iets, wat zonder forum nooit was gebeurd.

Toch wil ik hier een kritische noot plaatsen. Ik had namelijk gedacht, dat na het samengaan van het Vlaamse en Nederlandse forum er vanuit Nederland een toestroom van actieve leden zou plaatsvinden. En dat is op een enkele uitzondering na niet gebeurd. Ikzelf, was bijvoorbeeld al lid voordat de fusie bekend werd.
Ik heb mij afgevraagd hoe dat komt. De NRV heeft 700 leden. Op de verkoopdagen is het een drukte van belang. Lezingen zijn goed bezocht. De doe-dag in december ook. Maar tot nu toe blijft het forum een Vlaamse aangelegenheid. Maar let op, ik vind dat niet erg, ik geniet zelfs van het mooie taalgebruik. Maar waar blijven de Nederlanders? Zou het kunnen, dat er actiever geworven moet worden bij de NRV? Ja, er is een link op de website. Een artikel in FA? Of moeten we berusten en moeten we constateren, dat Nederlandse rotsplantenmensen wat meer op zichzelf zijn, dat ze hun kennis liever voor zich houden, dat ze liever niet te koop lopen met hun foto's van hun planten of tuinen? Of is het misschien, dat deze Nederlanders zich liever niet van hun zwakke kant willen laten zien en mislukkingen op tuingebied liever voor zich houden, Of zijn ze bang om te merken dat anderen over meer kennis beschikken dan zijzelf? Zijn Nederlanders misschien meer onzeker dan Vlamingen? Of zoek ik te ver en moeten we gewoon afwachten zodat het forum wat meer bekendheid gaat krijgen in het noorden. Ikzelf participeerde op het Schotse en Amerikaanse forum en had nog niet gehoord van het Vlaamse forum.
Nogmaals alle lof voor het forum en dank aan de forimisten, die hun kennis en ervaring willen delen.
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2014, 12:28:48 door Gerrit Eijkelenboom »

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:(warme) Oproep
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2011, 21:23:46 »
Tja Gerrit, dat zijn misschien wel terechte opmerkingen, maar ik denk dat iedereen de hobby op zijn eigen manier beleeft.
Van die 700 leden die de NRV telt, is er slechts een beperkt percentage actief lid, zo ook bij onze eigen VRV. Een vaste kern zeg maar die je telkens terug ziet op ledenvergaderingn, uitstappen en ook op het forum. Dat is nu éénmaal de werkelijkheid.
Bovendien moet je ook nog weten dat er zelfs nog heel wat liefhebbers zijn die zelfs nog bij geen van beide verenigingen zijn aangesloten. Er is dus zeker nog hoop.
Het feit echter dat onze verenigingen de handen in elkaar hebben geslagen op dit forum is echter al een hele goede zet geweest. Het kan alleen nog maar groeien. We moeten dit een kans geven, zeker weten!
Lichtervelde, West-Vlaanderen