Pinguicula gigantea gezocht

Gestart door Lily-Anne Vereecken, 27 september 2013, 21:15:48

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

Ik ben op zoek naar Pinguicula gigantea - wie kan me een plantje verkopen?
Alvast bedankt
Lily-Anne

Jonna Sudenius

Ik heb geen P. gigantea, maar wel de P. grandiflora, die volkomen winterhard is. Laat het maar weten als je belanstelling hebt.

Lily-Anne Vereecken

Toch bedankt voor de reactie Jonna!
Ik heb zelf de blauwe Pinguicula grandiflora .Ondertussen heb ik goede vooruitzichten om een
P. Giganthea te bekomen , nog even geduld en dan weet ik of het lukt .
Groetjes
Lily-Anne

Brian Blanken

lily Anne,

ik heb een flauw vermoeden dat ik deze soort heb  ;D
ik ga deze avond even kijken op  men naamkaatje... en laat je iets weten
@Jonna Sudenius 
ik heb wel intresse :  :D

ik ben met 1 plantje begonnen en heb er nu al 5

zal straks even een foto maken en morgen posten

Didier Bamford

Hello, indien interesse, heb ik jongplanten van verschillende pinguicula's ( geen winterharde soorten.) Meer exotische soorten.

Wezer
Tina
Chlerisa

Bert Stegeman

De meeste van jullie wisten dit natuurlijk al.
Maar ik niet wilde het met jullie delen.
Op deze site veel info over de P. grandiflora.
http://carnivora.nl.web1.web.cyso.net/wiki/index.php/Pinguicula_grandiflora

Didier Bamford

Jonna Sudenius

Brian, ik ben een weekje van huis. Wil je me een pm sturen, dan neem ik na het weekend contact met je op.

Lily-Anne Vereecken

Ondertussen ben ik in het bezit gekomen van een Pinguicula giganthea . Is heel wat groter dan de pinguicula grandiflora ( bijna zo groot als mijn hand) en kan zelfs muggen vangen ! Als ik er ooit te veel van heb , dan laat ik het wel weten . Eerst in goede conditie proberen houden . Staat in de keuken om te overwinteren .

Frankie Wulleman

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  5 november 2013, 14:21:20
Ondertussen ben ik in het bezit gekomen van een Pinguicula giganthea . Is heel wat groter dan de pinguicula grandiflora ( bijna zo groot als mijn hand) en kan zelfs muggen vangen ! Als ik er ooit te veel van heb , dan laat ik het wel weten . Eerst in goede conditie proberen houden . Staat in de keuken om te overwinteren .

In de keuken? Oppassen voor uw biefstukken, hé Lily-Anne... .
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

In de keuken? Oppassen voor uw biefstukken, hé Lily-Anne... .
[/quote]

Ja Frankie in de keuken op de vensterbank . Het is een Mexicaanse Pinguicula en die kunnen uiteraard geen vorst verdragen . --8 . Deze soort heeft ook aan de onderkant kleverige druppeltjes om insecten te vangen , maar nu begint hij winterbladeren te maken zonder druppeltjes ( geen winterknop zoals winterharde pinguicula's)

Bert Stegeman

Er zijn natuurlijk veel site over Pinguicula.
was aan het zoeken en kwam ook deze site tegen.
Leek mij ook interessant. http://carnivora.nl.web1.web.cyso.net/verzorging/pinguicula%20winterhard.pdf

Dirk Geleijn

Citaat van: Bert Stegeman op 21 oktober 2013, 21:49:47
De meeste van jullie wisten dit natuurlijk al.
Maar ik niet wilde het met jullie delen.
Op deze site veel info over de P. grandiflora.
http://carnivora.nl.web1.web.cyso.net/wiki/index.php/Pinguicula_grandiflora

dat klopt helemaal bert is een kwekerij in aalsmeer tevens een leverancier bij me baas

Lily-Anne Vereecken

Ondertussen heb ik verschillende pinguicula giganthea's  en die helpen goed om de kleine rouwvarenmugjes in de hand te houden . Deze plantensoort wil ik zeker in mijn collectie houden . Als je interesse hebt in een jongske en naar de volgende vergadering komt in Gent ( 4 maart '23 ) , geef mij dan maar een seintje.