Auteur Topic: Saxifraga 2020  (gelezen 18138 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #120 Gepost op: 6 april 2020, 16:50:44 »
Een aantal jaar geleden probeerde ik Saxifraga corymbosa, die ging jammerlijk in zijn eerste jaar verloren. --13

Twee jaar geleden verscheen er in de omgeving een zaailing van wat ik dacht een zilversaxifraga.  Ik liet die ongemoeid, verloor hem ook een beetje uit het oog en kij... groot was mijn verbazing om bij het verschijnen van de bloei vast te stellen dat het om Saxifaga corymbosa ging...  ((3 ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #121 Gepost op: 6 april 2020, 19:34:55 »
Een aantal jaar geleden probeerde ik Saxifraga corymbosa, die ging jammerlijk in zijn eerste jaar verloren. --13

Twee jaar geleden verscheen er in de omgeving een zaailing van wat ik dacht een zilversaxifraga.  Ik liet die ongemoeid, verloor hem ook een beetje uit het oog en kij... groot was mijn verbazing om bij het verschijnen van de bloei vast te stellen dat het om Saxifaga corymbosa ging...  ((3 ((3
Dat is zeker een applaus waard Luc.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #122 Gepost op: 10 april 2020, 10:30:24 »
Een aantal jaar geleden probeerde ik Saxifraga corymbosa, die ging jammerlijk in zijn eerste jaar verloren. --13

Twee jaar geleden verscheen er in de omgeving een zaailing van wat ik dacht een zilversaxifraga.  Ik liet die ongemoeid, verloor hem ook een beetje uit het oog en kij... groot was mijn verbazing om bij het verschijnen van de bloei vast te stellen dat het om Saxifaga corymbosa ging...  ((3 ((3
Leuke én  mooie verrassing,  Luc

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Saxifraga 2020
« Reactie #123 Gepost op: 12 november 2020, 12:04:09 »
Saxifraga fortunei uit de stal van Aberconwy  ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "