Voor iedere plantenliefhebber is dit een prachtig evenement in een schitterend kader. En als het weer meezit kan het natuurlijk helemaal niet stuk.
Vooral voor de rotsplantenliefhebber is dit nog altijd the place to be! Ondanks het snel slinkende aantal rotsplantenkwekers kan je hier nog altijd een aardig kratje planten scoren met interessante hebbedingetjes. Het idee om wat buitenlandse kwekers naar Utrecht te halen is zonder meer een schot in de roos. Hopelijk kan dit niveau nog lang stand houden. Tijdens de gesprekken met diverse mensen is het toch telkens hetzelfde probleem dat wordt aangekaart... er is onvoldoende aanwas van mensen die rotsplanten kweken. Kan het tij nog keren... of behoort het rotstuintuinieren straks tot het verleden...?
De afzondering van een groot aantal van die rotsplantenkwekers vond ik eveneens wel een serieus minpunt. Ik wist wel dat ze er ergens stonden, maar het was inderdaad eventjes zoeken. Ik kan me inbeelden dat veel bezoekers dit gedeelte hebben gemist.
10 euro inganggeld kan wel tellen, maar het is te verantwoorden. Voor niets gaat immers enkel de zon op.
Planten scoren, mensen spreken, nog snel een hapje tussen door. Spijtig genoeg was er geen tijd meer over om nog eens de schitterende tuin in te duiken. De dag was weeral eens te kort.