Vlaamse Rotsplanten Vereniging

Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen => Planten gezocht of aangeboden => Topic gestart door: Jan Tholhuijsen op 15 maart 2015, 14:58:11

Titel: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
Bericht door: Jan Tholhuijsen op 15 maart 2015, 14:58:11
Dit najaar heb ik deze troggetjes gemaakt en wil ze dit voorjaar inplanten.

Nummer  1  (50-40 cm) een met tufsteentjes en tufgruis wil ik 6-8 bijzondere saxifraga's.
Nummer 2 en 6 ( 50-30 cm)  komen de sempervivums die ik dit najaar bij Bart heb gekocht.
Nummer 3  (40-30 cm)  wil ik kleine Campanula's planten. bv. alpestris, zoysii, myrtifolia, raineri                                                                                                 
Nummer 4  (40-30 cm)   wil ik Arenaria's planten bv.  alvacariensis, kansuensis, balearica, tetraquetra
Nummer 5  (40-30 cm) staat nog open ik zat te denken aan androsace's

De bovenste 3 troggetjes wegen ongeveer 20 kg dus zijn in het najaar onderdak te zetten. Maar afdakjes maken is ook geen probleem.

Op de voorjaarsverkoop wil ik daarnaar uitkijken, maar als ik er wat kan reserveren, dan graag. Ik bedoel dit voor de mensen die op de voorjaarsverkoop staan. (Mag ik dit zo vragen Luc).

Zoals jullie wel hebben begrepen is mijn huidige tuin(tje) nog maar 2 jaar oud, dus moet nog veel aankopen, inrichten enz.

[attachimg=2]

Titel: Re: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
Bericht door: Frankie Wulleman op 15 maart 2015, 21:43:31
Citaat van: Jan Tholhuijsen op 15 maart 2015, 14:58:11
Dit najaar heb ik deze troggetjes gemaakt en wil ze dit voorjaar inplanten.

Nummer  1  (50-40 cm) een met tufsteentjes en tufgruis wil ik 6-8 bijzondere saxifraga's.
Nummer 2 en 6 ( 50-30 cm)  komen de sempervivums die ik dit najaar bij Bart heb gekocht.
Nummer 3  (40-30 cm)  wil ik kleine Campanula's planten. bv. alpestris, zoysii, myrtifolia, raineri                                                                                                 
Nummer 4  (40-30 cm)   wil ik Arenaria's planten bv.  alvacariensis, kansuensis, balearica, tetraquetra
Nummer 5  (40-30 cm) staat nog open ik zat te denken aan androsace's

De bovenste 3 troggetjes wegen ongeveer 20 kg dus zijn in het najaar onderdak te zetten. Maar afdakjes maken is ook geen probleem.

Op de voorjaarsverkoop wil ik daarnaar uitkijken, maar als ik er wat kan reserveren, dan graag. Ik bedoel dit voor de mensen die op de voorjaarsverkoop staan. (Mag ik dit zo vragen Luc).

Zoals jullie wel hebben begrepen is mijn huidige tuin(tje) nog maar 2 jaar oud, dus moet nog veel aankopen, inrichten enz.

[attachimg=2]

Bijzondere Saxifraga's,Jan? Dat wordt moeilijk...ze zijn allemaal bijzonder.  ;)
Titel: Re: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
Bericht door: Bart Moerland op 15 maart 2015, 23:08:57
Denk wel dat je zult slagen Jan.  Als je op tijd bent denk ik niet dat je hoeft te reserveren.
Er zijn beslist een aantal jongens die de planten die jij zoekt bij zich hebben.
Meestal zijn er mooie en aparte androsaces en campanula's op de kop te tikken.
Je kunt in trogje 1 misschien ook eens botanische Saxen proberen.
Titel: Re: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
Bericht door: Jan Tholhuijsen op 16 maart 2015, 08:23:10
CiteerJe kunt in trogje 1 misschien ook eens botanische Saxen proberen.

Dat lijkt me een goed idee, Bart. We gaan op jacht op de verkoopdag.
Ook ga ik eind april nog naar tsjechie en zal daar ook wat rondkijken.