Is er iemand die weet waar ik deze soort kan kopen; ik zag ze hier: http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=9268.msg250706#msg250706 en het was liefde op het eerste gezicht! ::) ::)
Hoi Wim,
prachtig soortje. Ik ben aan het spuren geweest, maar nog niet tegen gekomen. Misschien van het najaar , als de seedhunters met hun lijsten komen.
Ik laat het je weten,
Peter
Wim, ben jij al iets tegengekomen ?
))8
Peter
Citaat van: Peter Rijntjes op 26 juli 2012, 22:06:12
Wim, ben jij al iets tegengekomen ?
))8
Peter
Nee, voorlopig nog niet...ik houd jullie op de hoogte!
Ja Paronychia's kom je nauwelijks tegen in onze verzamelingen Wim ....
Zal geen voor de hand liggende zoektocht worden .....Maar als je er op een dag aan geraakt dan is de voldoening weer veel groter ....Wij zagen in NE Turkije ook diverse soorten . Stel je voor ....deze planten op een soort zwarte stenen ...echt een mooie combinatie. Zal toch eens aan die lezing over Turkije moeten beginnen deze winter.
Ik veronderstel in ieder geval dat ze houden van warmte, droogte ,zon ....
Dus de schaduwman zoekt het zonnetje op nu ? ;D
Wim, is het echt voor jezelf???
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 juli 2012, 19:53:48
Dus de schaduwman zoekt het zonnetje op nu ? ;D
Ja, al dat gras dat ik nog kan omspitten ligt in de volle zon, en ik kan moeilijk alles vol bomen zetten....alhoewel ))4 ))4
Citaat van: Jozef Lemmens op 27 juli 2012, 20:31:08
Wim, is het echt voor jezelf???
Ja, enkel en alleen voor mezelf!!
Citaat van: Wim Boens op 28 juli 2012, 09:21:02
Ja, al dat gras dat ik nog kan omspitten ligt in de volle zon, en ik kan moeilijk alles vol bomen zetten....alhoewel ))4 ))4
Yes , yes ((12 ((12 ((12
"Het is gebeurd ! " zou Erik Van Looy zeggen ....
-5( Onze Wim komt uit de schaduw en treedt in het zonlicht... -2( ))(10
Oppassen voor de zon, Wim, die staat nu op deze tijd van het jaar het hoogst. :D
Hoi Wim,
Ik hoop dat je een hele dikke huid hebt en een brede rug.
Dit is hier een uitdrukking waarmee wij bedoelen dat je veel humor kunt incasseren evenals veel commentaar.
Gelukkig geeft je foto op het forum aan, dat dit je wel zal lukken.
Trouwens je liefde op het eerste gezicht voor wat betreft de Paronychia kan ik niet delen.
Ik denk dat de liefde komt doordat deze plant (nog) zeer zeldzaam is hier in onze tuinen.
Ik wens je heel veel succes bij het zoeken en het tot je eigendom maken.
groet Lida
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juli 2012, 22:45:11
Yes , yes ((12 ((12 ((12
"Het is gebeurd ! " zou Erik Van Looy zeggen ....
Citaat van: Luc Gilgemyn op 29 juli 2012, 08:51:16
-5( Onze Wim komt uit de schaduw en treedt in het zonlicht... -2( ))(10
:P :P Nu doen jullie me toch twijfelen, ik vind bomen wel heel mooi :P
Citaat van: Frankie Wulleman op 29 juli 2012, 08:57:14
Oppassen voor de zon, Wim, die staat nu op deze tijd van het jaar het hoogst. :D
Ja, ik heb het gevoeld, het was nogal heet vorige week....zie, nu twijfel ik nog meer over het aanplanten van meer bomen (heb hier trouwens enkele zaailingen van bomen staan die nog nodig een plaatsje moeten krijgen) :D ;)
Citaat van: Lida Lourens op 29 juli 2012, 09:18:40
Hoi Wim,
Ik hoop dat je een hele dikke huid hebt en een brede rug.
Dit is hier een uitdrukking waarmee wij bedoelen dat je veel humor kunt incasseren evenals veel commentaar.
Gelukkig geeft je foto op het forum aan, dat dit je wel zal lukken.
Trouwens je liefde op het eerste gezicht voor wat betreft de Paronychia kan ik niet delen.
Ik denk dat de liefde komt doordat deze plant (nog) zeer zeldzaam is hier in onze tuinen.
Ik wens je heel veel succes bij het zoeken en het tot je eigendom maken.
groet Lida
Lida,
ik kan heel veel verdragen....en die plaagstoten van mijn medebestuursleden vind ik helemaal niet erg. Die krijgen ze wel eens terug ;) ;)
Die liefde op het eerste gezicht was echt wel omdat ik het een mooie plant vond. Ik had er nog nooit van gehoord voordat ik de foto zag. Een plantje dat nog steeds zo klein is na 12 jaar spreekt me wel aan en ook het harige aspect er van vind ik wel leuk!
Wim, heb je deze inmiddels gevonden?
Peter
Citaat van: Peter Rijntjes op 21 februari 2013, 19:39:24
Wim, heb je deze inmiddels gevonden?
Peter
Ik heb ondertussen enkele zaden gekregen...ben aan het wachten op kieming ;)
Geweldig om te horen, Wim. Leuk en spannend voor jou. Ik denk niet de moeilijkste kiemer. Als je er ooit een overhoudt......
Heb je het zaad van een seedhunter of van een "particulier"? Altijd weer een kick als je iets te pakken krijgt, wat je al jaren zoekt of wat eigenlijk niet te krijgen is, maar waar je dan toch aan kan komen.
groet,
Peter ((12
Citaat van: Peter Rijntjes op 21 februari 2013, 23:22:34
Geweldig om te horen, Wim. Leuk en spannend voor jou. Ik denk niet de moeilijkste kiemer. Als je er ooit een overhoudt......
Heb je het zaad van een seedhunter of van een "particulier"? Altijd weer een kick als je iets te pakken krijgt, wat je al jaren zoekt of wat eigenlijk niet te krijgen is, maar waar je dan toch aan kan komen.
groet,
Peter ((12
Ja, dat vind ik ook altijd leuk, er staan zo wat soortjes op mijn lijst die ik enkele jaren zoek...maar dan vind je ze soms wel eens op een onverwacht moment!
Ik heb deze zaden van een particulier gekregen.
Groetjes
Wim
Citaat van: Wim Boens op 22 februari 2013, 08:21:52
Citaat van: Peter Rijntjes op 21 februari 2013, 23:22:34
Geweldig om te horen, Wim. Leuk en spannend voor jou. Ik denk niet de moeilijkste kiemer. Als je er ooit een overhoudt......
Heb je het zaad van een seedhunter of van een "particulier"? Altijd weer een kick als je iets te pakken krijgt, wat je al jaren zoekt of wat eigenlijk niet te krijgen is, maar waar je dan toch aan kan komen.
groet,
Peter ((12
Ja, dat vind ik ook altijd leuk, er staan zo wat soortjes op mijn lijst die ik enkele jaren zoek...maar dan vind je ze soms wel eens op een onverwacht moment!
Ik heb deze zaden van een particulier gekregen.
Groetjes
Wim
Wel een heel apart plantje, Wim. Succes ermee!