Vlaamse Rotsplanten Vereniging

Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen => Planten gezocht of aangeboden => Topic gestart door: Wim Boens op 18 november 2012, 17:50:40

Titel: Iris sibirica gezocht
Bericht door: Wim Boens op 18 november 2012, 17:50:40
Ik ben op zoek naar enkele lage soorten Iris sibirica.

Nl. de volgende cultivars:

'Arthur River Sunrise' (28 cm)
'Baby Sister' (15 cm) (Gevonden bij Cayeux)
'Blue Hyacinth' (28 cm)
'Huia' (15 cm)
'Little Dan' (30 cm)
'Little Moo' (25 cm)
'Pink Baby One' (28 cm)
'Schiffsjunge' (30 cm)
en 'Summerchase Advent' (25 cm)

Iemand een idee waar ik deze mini-siberiërs op de kop kan tikken?
Titel: Re:Iris sibirica gezocht
Bericht door: Peter Rijntjes op 18 november 2012, 21:38:45
Hoi Wim,

ik heb even lopen struinen op het internet, maar, en jou kennende was ik daar al bang voor, niet de meest voorkomende soortjes. Eigenlijk kon ik er maar een vinden nml. Baby sister bij een kweker in Nederland. Maar ik denk dat jij liever meerdere soorten bij de zelfde kweker vandaan haalt ivm. verzendkosten e.d. Wij zoeken verder.....

--13

Peter
Titel: Re:Iris sibirica gezocht
Bericht door: Wim Boens op 18 november 2012, 22:41:49
Citaat van: Peter Rijntjes op 18 november 2012, 21:38:45
Hoi Wim,

ik heb even lopen struinen op het internet, maar, en jou kennende was ik daar al bang voor, niet de meest voorkomende soortjes. Eigenlijk kon ik er maar een vinden nml. Baby sister bij een kweker in Nederland. Maar ik denk dat jij liever meerdere soorten bij de zelfde kweker vandaan haalt ivm. verzendkosten e.d. Wij zoeken verder.....

--13

Peter

Hallo Peter,

dank je om te helpen zoeken  ((14 ...als het de meest voorkomende soorten waren, dan had ik ze natuurlijk wel al gevonden  ;) ;)
Nu, geen probleem, ik vind ze wel (hopelijk en misschien wel met de hulp van onze forumnisten)...soms vraagt dat natuurlijk wat tijd...maar ik heb heeeeeeeeel veel geduld om te krijgen wat ik echt wil  ;)  ;D
Titel: Re:Iris sibirica gezocht
Bericht door: Peter Rijntjes op 2 december 2012, 23:16:40
Hoi Wim,

ben je al wat verder....

))4

Peter
Titel: Re:Iris sibirica gezocht
Bericht door: Wim Boens op 3 december 2012, 08:57:41
Nee, nog niet...ik moet me er eigenlijk eens deftig mee bezig houden!
Titel: Re:Iris sibirica gezocht
Bericht door: Gerard Verweij op 3 december 2012, 12:21:19
Citaat van: Wim Boens op  3 december 2012, 08:57:41
Nee, nog niet...ik moet me er eigenlijk eens deftig mee bezig houden!

Deftig?
Titel: Re:Iris sibirica gezocht
Bericht door: Wim Boens op 3 december 2012, 15:06:59
Citaat van: Gerard Verweij op  3 december 2012, 12:21:19
Citaat van: Wim Boens op  3 december 2012, 08:57:41
Nee, nog niet...ik moet me er eigenlijk eens deftig mee bezig houden!

Deftig?

Oei, alweer Vlaams  ;)..."deftig mee bezig houden" = "op een grondige manier mee bezig houden", betekenis is afkomstig van "deftig = zoals het hoort"!