Auteur Topic: artikel, The International Rockgardener  (gelezen 15792 keer)

Jos Beeren

  • NRV/VRV
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 626
  • Geslacht: Man
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #45 Gepost op: 24 november 2017, 16:08:44 »
Knap hoor Gerrit!! ((14
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #46 Gepost op: 24 november 2017, 16:58:16 »


Dank je Jos, en Herman, je wordt genoemd hé. Ben je niet vergeten.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2017, 16:59:56 door Gerrit Eijkelenboom »

Mark Stolk

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1018
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #47 Gepost op: 24 november 2017, 17:30:03 »
Prachtig artikel Gerrit, en wat een tijd moet je hierin geïnvesteerd hebben... Ik herken nu plots je gevoel dat ik in de Rocky Mountains heb rondgelopen en geen enkele Townsendia heb gezien. Als je iets niet kent dan zie je het niet. Volgende keer beter :)
Met vriendelijke groet

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #48 Gepost op: 24 november 2017, 18:16:01 »
Heb hem ook gelezen Gerrit, mooi artikel over een van de moeilijkste rotsplanten. Ik heb er geen succes mee.  ((14 ((14
Omgeving Roosendaal

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #49 Gepost op: 24 november 2017, 18:30:45 »
Heb hem ook gelezen Gerrit, mooi artikel over een van de moeilijkste rotsplanten. Ik heb er geen succes mee.  ((14 ((14

Toch wel Jan, ik herinner me een erg mooie T. parryi bij jou.
Maar....zaaien hé, dat is het geheim. Als je bij iemand een plant koopt is ie ergens anders groot geworden en als je zelf zaait, hoeven ze zich niet aan te passen aan een nieuwe omgeving. En...zwakke zaailingen gaan dood en jijzelf houdt de sterkste en beste over. En mineraal he, onder een afdak in de volle zon. Toch niet écht moeilijk Jan. Niet opgeven, en het maar weer eens opnieuw proberen. _010

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #50 Gepost op: 24 november 2017, 18:40:21 »
Prachtig artikel Gerrit, en wat een tijd moet je hierin geïnvesteerd hebben... Ik herken nu plots je gevoel dat ik in de Rocky Mountains heb rondgelopen en geen enkele Townsendia heb gezien. Als je iets niet kent dan zie je het niet. Volgende keer beter :)

Ja Mark, jaren van research zitten in dit artikel,

Ik herken dat ook. Ben 3 jaar op vakantie in de Rockies, maar ook bv Mount Rainier geweest. Maar er is me niet een plant bijgebleven. Hoe stom  ))11

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #51 Gepost op: 24 november 2017, 21:33:36 »
Van de kwaliteit van het artikel waren wij natuurlijk al langer overtuigd, Gerrit.  Toen Maggi ons vroeg om het na het zien van ons tijdschrift te mogen overnemen dan waren wij net zo trots als de auteur !  ;) Alsof wij de internationale rotsplantengemeenschap zo'n topartikel zouden hebben willen onthouden !  -2(

En wat de Rockies betreft : dan zijn we alvast met z'n twee in hetzelfde geval Gerrit.  Bovenop Mt Evans (4300 m): de fantastische bloemenweiden op Mt Rainier : allemaal gezien, helaas was ik toen nog niet zo erg door het rotsplantenvirus gebeten als nu en is er ook veel aan mij voorbij gegaan.  ((--11
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #52 Gepost op: 24 november 2017, 21:45:27 »
Schitterend artikel natuurlijk en de foto's al evenzeer.  ((12
Ik heb het met smaak gelezen en bijgevolg zijn er nu ook wat van die hebbedingetjes in de verzameling terecht gekomen. Ik ben al benieuwd naar volgend voorjaar. Dit genus is altijd een beetje aan mij voorbijgegaan. Uw artikel heeft daar enige verandering in gebracht.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: artikel, The International Rockgardener
« Reactie #53 Gepost op: 24 november 2017, 22:31:17 »
Dank mannen, het was me een waar genoegen om het te schrijven voor de VRV en nu ook voor de IRG. Hoewel de vertaling ervan me niet meeviel. Ik wilde mij aan de oorspronkelijke tekst houden en dan zit je vaak te dubben over de beste woorden.