Peatbed

Gestart door Kris De Raeymaeker, 24 juli 2011, 23:05:15

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Eberhard Proessdorf op 29 april 2026, 17:32:31-Phyllodoce caerulea
-Kalmiopsis fragans
Heel mooie Ericaceae Eberhard !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

2 turfbewoners die dezer dagen wel echt veel moeten worden bij gegoten ...
Pinguicula grandiflora en Saxifraga cortusifolia ....

Kris De Raeymaeker

Crocus kotschyanus is, tezamen met talloze Cyclamen,  1 van de eerste herfstbloeiers in het peatbed. Vraagt geen extra aandacht of zorg en is ieder jaar weer trouw op post... 

Kris De Raeymaeker

In een trogje en tussen altijd vochtige zachte turfblokken is Gentiana sino-ornata 'Gorau Glas' nog een beetje te kweken ... 

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 september 2026, 14:02:54In een trogje en tussen altijd vochtige zachte turfblokken is Gentiana sino-ornata 'Gorau Glas' nog een beetje te kweken ...

Hmm, zoals elders gezegd lukt het hier niet meer. Ik had er nog eentje in zulke zware, vochtige john innes grond, maar ook daarin lukte het niet meer. Deze zomer is mijn laatste plant er geweest.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 13 september 2026, 21:49:07Hmm, zoals elders gezegd lukt het hier niet meer. Ik had er nog eentje in zulke zware, vochtige john innes grond, maar ook daarin lukte het niet meer. Deze zomer is mijn laatste plant er geweest.

Ja het zijn inderdaad heel moeilijke jongens geworden in ons klimaat Frankie ...
Ik gebruik in mijn mengsel slechts een gedeelte John Innes maar nog meer potgrond bestemd voor Ericaceae , tezamen met verteerde schors, perliet...De planten staan tussen zachte turfblokken die nooit uitdrogen en ik merk dat de planten ook daar in wortelen . Ik zal het waarschijnlijk ook ooit moeten opgeven maar ik doe toch nog even koppig verder -2(  -2(  -2(