Crevicegardening

Gestart door Kris De Raeymaeker, 18 juni 2011, 22:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 juli 2026, 09:55:46Deze Erodium astragaloides heeft de Spaanse Sierra Nevada als afkomst en kan dus zeker goed tegen de huidige warmte en droogte ...Zelfs in een crevice ...

Ik krijg al een reeks vragen om deze Erodium a.u.b. te stekken maar ik heb totaal geen ervaring met stekken van Erodium ...Kan je dat stekken ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Met dank aan de Frankie ..Scabiosa crenata ssp. brevistyla

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juli 2026, 13:08:34Met dank aan de Frankie ..Scabiosa crenata ssp. brevistyla

Ja, een mooie plant toch wel die nu in deze schaarse periode steevast wat bloemen toont. De plant is nooit overladen met bloemen maar toont eerder een gespreide bloei. Hij is bovendien ook behoorlijk droogteresistent.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juli 2026, 13:07:09
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 juli 2026, 09:55:46Deze Erodium astragaloides heeft de Spaanse Sierra Nevada als afkomst en kan dus zeker goed tegen de huidige warmte en droogte ...Zelfs in een crevice ...

Ik krijg al een reeks vragen om deze Erodium a.u.b. te stekken maar ik heb totaal geen ervaring met stekken van Erodium ...Kan je dat stekken ?

Erodium is zeker en vast te stekken, Kris. Je kan het best, eind augustus, begin september stekken nemen. Aan de basis van de plant wordt erodiums na verloop van tijd wat houterig. Daar kan je normaal stekken van nemen.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juli 2026, 13:07:09Ik krijg al een reeks vragen om deze Erodium a.u.b. te stekken maar ik heb totaal geen ervaring met stekken van Erodium ...Kan je dat stekken ?
Citaat van: Frankie Wulleman op 28 juli 2026, 13:29:51Erodium is zeker en vast te stekken, Kris. Je kan het best, eind augustus, begin september stekken nemen. Aan de basis van de plant wordt erodiums na verloop van tijd wat houterig. Daar kan je normaal stekken van nemen.

Heel erg bedankt Frankie!  ((14

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juli 2026, 13:08:34Met dank aan de Frankie ..Scabiosa crenata ssp. brevistyla
Citaat van: Frankie Wulleman op 28 juli 2026, 13:28:15Ja, een mooie plant toch wel die nu in deze schaarse periode steevast wat bloemen toont. De plant is nooit overladen met bloemen maar toont eerder een gespreide bloei. Hij is bovendien ook behoorlijk droogteresistent.

Ik ben er zeker blij mee Frankie !

Kris De Raeymaeker

Wat bezielt deze Edraianthus serpyllifolius om nu bij deze hitte nog wat te gaan bloeien ... ((--11

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 augustus 2026, 09:33:13Wat bezielt deze Edraianthus serpyllifolius om nu bij deze hitte nog wat te gaan bloeien ... ((--11
Je hebt water gegeven en dat voelt als koude aan zijn wortels ?
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 28 juli 2026, 13:29:51

Erodium is zeker en vast te stekken, Kris. Je kan het best, eind augustus, begin september stekken nemen. Aan de basis van de plant wordt erodiums na verloop van tijd wat houterig. Daar kan je normaal stekken van nemen.

Gewoon proberen en afwachten.
We staan allemaal in de rij voor het resultaat 🤩
Torhout, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  4 augustus 2026, 09:33:13Wat bezielt deze Edraianthus serpyllifolius om nu bij deze hitte nog wat te gaan bloeien ... ((--11

Opmerkelijk resultaat, Kris. Ik heb de plant al enkele jaren niet meer. Vroeger zaaide deze soort zich uit op en tussen de tufstenen. Ik denk dat het vooral een plant is die niet van al te veel hitte en droogte houdt. Geen idee hoe ze in de natuur groeien?

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op  8 augustus 2026, 07:54:12

Opmerkelijk resultaat, Kris. Ik heb de plant al enkele jaren niet meer. Vroeger zaaide deze soort zich uit op en tussen de tufstenen. Ik denk dat het vooral een plant is die niet van al te veel hitte en droogte houdt. Geen idee hoe ze in de natuur groeien?
Klopt. Een koelere en wat meer vochtige plaats is de enige locatie waar deze serpyllifolius het hier goed doet.
Torhout, West-Vlaanderen