Goedenavond Danny,
Ik ben zo vrij te reageren op de naamgeving van de Anacamptis morio in één van je berichten en de Anacamptis longicornu. De morio is geen echte morio, maar een Anacamptis champagneuxii. Vroeger was dat een ondersoort van de morio, maar dat is al enige jaren geleden. De A. champagneuxii is goed te herkennen aan de armbloemige aar, waarvan de bloemen ver elkaar staan, maar vooral aan het spoor dat aan de top duidelijk verdikt is. Dat is op jouw foto's gelukkig heel goed te zien.
Ook longicornu behoorde heel vroeger tot de sectie van de morio's. Dat is ook al lang een echte soort. Maar de echte soort heeft nooit de grote, naar boven stekende, lange 'tandjes' op de sepalen. Die zou ik eerder plaatsen bij Orchis italica of tridentata. Ik denk dat we hier te maken hebben met een hybride, die overigens heel vaak voorkomen in de grote orchideeënfamilie. Er zijn zelfs meerdere kruisingen gevonden tussen geslachten zoals orchis, anacamptis en dactylorhiza. De lip van jouw plant zou wel van een morio of longicornu kunnen zijn.