Mergel is een vrij zacht gesteente Hugo, hou dus rekening met afbrokkelen in de loop der tijd. Ik heb het hier in grote brokken, wel lekker poreus volgens mij.
Daarom zou ik juist mergel willen nemen, het is kalk wat Dionysias van nature nodig hebben en poreus wat nodig is om de water en zuurstof huishouding te regelen want ze kunnen best geen water van boven krijgen maar in een mineraal mengsel in een bloempot in een zandbak mag het zand ook niet uitdrogen en de fijne poreusheid van mergel is volgens mij beter dan de grovere poreusheid van bv tufsteen, wat ik bedoel is dat je tufsteen meer zal moeten gieten dan mergel in onze droge hete zomers
Ik zit met een zeer hoge grondwaterspiegel hier bij mij, daarom zou ik met een verhoogd bed werken met daarop de crevice om zeker niet te nat te zitten in de rust periode van de planten.nu ik dit neer schrijf denk ik ineens dat het misschien nog beter is om de bak te vullen met grof reinzand en daar de crevice in op te bouwen.
Wat bedoel je met afbrokkelen Cor, gewoon verweren door weer en wind of echt stuk vriezen?