Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Draba rosularis in een schaal met tufsteen ...
Ik twijfel of het rosularis is, Kris. Kan je na de bloei de rozetten eens fotograferen. Dan doe ik het ook met mijn exemplaar om te vergelijken. Op dit moment is het loof bij mijn plant immers niet zichtbaar vanwege de massa bloemen.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 maart 2025, 10:04:40Draba rosularis in een schaal met tufsteen ...Citaat van: Frankie Wulleman op 28 maart 2025, 19:59:03Ik twijfel of het rosularis is, Kris. Kan je na de bloei de rozetten eens fotograferen. Dan doe ik het ook met mijn exemplaar om te vergelijken. Op dit moment is het loof bij mijn plant immers niet zichtbaar vanwege de massa bloemen.Ik heb eens google geraadpleegd en ik vind niet zoveel duidelijke foto's van Draba rosularis op internet Frankie.Tenzij misschien hier ; https://mein-kleines-alpinum.de/liste/draba-rosularis.phpDaar lijkt mijn plant toch erg op al is de mijne minder los van groei maar hij staat ook arm en droog ...Ik heb nog eens het label dubbel gecheckt en ik heb hem onder die naam gekocht . In Utrecht vermoed ik ? Maar dat wil niet zeggen dat je geen gelijk kan hebben ....Maar wat zou het den wel zijn ?