Draba

Gestart door Jan Fouquaert, 2 april 2013, 21:13:43

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Draba rosularis in een schaal met tufsteen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Ger van den Beuken

Pracht exemplaar Kris, wordt te vaak verward met D.polytricha

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 maart 2025, 10:04:40

Ik twijfel of het rosularis is, Kris. Kan je na de bloei de rozetten eens fotograferen. Dan doe ik het ook met mijn exemplaar om te vergelijken. Op dit moment is het loof bij mijn plant immers niet zichtbaar vanwege de massa bloemen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 28 maart 2025, 19:59:03Ik twijfel of het rosularis is, Kris. Kan je na de bloei de rozetten eens fotograferen. Dan doe ik het ook met mijn exemplaar om te vergelijken. Op dit moment is het loof bij mijn plant immers niet zichtbaar vanwege de massa bloemen.

Ik heb eens google geraadpleegd en ik vind niet zoveel duidelijke foto's van Draba rosularis op internet Frankie.
Tenzij misschien hier  ; https://mein-kleines-alpinum.de/liste/draba-rosularis.php
Daar lijkt mijn plant toch erg op al is de mijne minder los van groei maar hij staat ook arm en droog ...

Ik heb nog eens het label dubbel gecheckt en ik heb hem onder die naam gekocht . In Utrecht vermoed ik ?

Maar dat wil niet zeggen dat je geen gelijk kan  hebben ....Maar wat zou het den wel zijn ?

Frankie Wulleman

Nog een keertje Draba rosularis (foto 1) en Draba polytricha (foto 2), omdat ze er vandaag zo mooi bij stonden.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 maart 2025, 08:31:53
Citaat van: Frankie Wulleman op 28 maart 2025, 19:59:03Ik twijfel of het rosularis is, Kris. Kan je na de bloei de rozetten eens fotograferen. Dan doe ik het ook met mijn exemplaar om te vergelijken. Op dit moment is het loof bij mijn plant immers niet zichtbaar vanwege de massa bloemen.

Ik heb eens google geraadpleegd en ik vind niet zoveel duidelijke foto's van Draba rosularis op internet Frankie.
Tenzij misschien hier  ; https://mein-kleines-alpinum.de/liste/draba-rosularis.php
Daar lijkt mijn plant toch erg op al is de mijne minder los van groei maar hij staat ook arm en droog ...

Ik heb nog eens het label dubbel gecheckt en ik heb hem onder die naam gekocht . In Utrecht vermoed ik ?

Maar dat wil niet zeggen dat je geen gelijk kan  hebben ....Maar wat zou het den wel zijn ?

De mijne komt nog van bij Aberconwy, Kris. Wat is de herkomst van uw plant?
Laat ons de rozetten eens vergelijken na de bloei.

Rudi Berthels

Hier begint Draba densifolia te bloeien, moeilijk te zien met de zon

Frankie Wulleman

Draba cappadocica.

Frankie Wulleman

Draba oreadum is altijd wat spaarzaam bloeiend.

Frankie Wulleman

Beter laat dan nooit. Plots schiet Draba oreadum in aller ijl nog uit de startblokken.

Eberhard Proessdorf

Deze Draba bryoides var. imbricata staat al 25 jaar in mijn tuin.

Frankie Wulleman

Draba oreadum blijft me verbazen. In dit grand cru jaar bloeit deze plant na vele jaren in een trog nooit zo rijk.

Kris De Raeymaeker

Draba polytricha, al op zijn hoogtepunt ...Bemerk ook de, kleine spontane zaailing onder de moederplant ...

Rudi Berthels

Bloeit daar wel vroeg in de Rupelstreek, trouwens mooie plant Kris.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 maart 2026, 10:26:15Draba polytricha, al op zijn hoogtepunt ...Bemerk ook de, kleine spontane zaailing onder de moederplant ...

Prachtig Kris, zonder afdekking?