Na onze tussenstop in de Franse Alpen ging onze vakantie verder aan de Spaanse Kust , zo'n 50 km boven Barcelona .
Dus niet zo ver van de Pyreneeën , ideaal om eens de meest Oostelijke Spaanse Pyreneeën te gaan verkennen !

Via Olot reed ik naar Camprodon , daarna naar het dorpje Setcases . Vanuit dit dorpje is er een mooi weggetje naar het
skistation Vallter 2000 , gelegen op een goeie 2000 m hoogte . Dit is de enige plaats in deze omgeving waar je met de auto
zo hoog komt . Vanuit dit skistation begint een mooie wandeling ( klim ) naar refugi Ulldeter op 2200 m. Van daaruit kan je
klimmen ( wandelen) naar verschillende bergtoppen . De hoogste toppen daar in de omgeving liggen op 2900 m .
Heel speciaal voor mij is om in dezelfde week zowel de Alpen als de Pyreneeën te gaan verkennen ! De Pyreneeën zijn alvast
minder spectaculair , geen steile besneeuwde bergtoppen ,veel minder hoog ( 1000 m ) , geen gletjers , enz . Dit is alvast mijn eerste indruk . Ik ben een beetje bang na onze geslaagde bergwandeling in de Alpen voor een kater hier in deze streek ? We zien wel hé ........