Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
En wat zie je dan Frankie ?
Citaat van: Filip Wauters op 25 maart 2016, 20:05:44En dan voorzichtig aftasten hoe stevig alles nu in elkaar hangt. In het begin ging ik elke dag kijken maar nu staat de constructie toch al 3 maanden recht zonder problemen. Storm en regen heeft de boog al meermaals getest met goede afloop.JAWADDE ! Het gaat mijn verstand te boven waarom die boog zonder cement niet in elkaar stuikt ? In kerken bijvoorbeeld, zie je ook bogen, maar die zijn versterkt met cement of kalk....Natuurlijk zijn er spanningen die elkaar opheffen omdat de stenen tegen elkaar leunen, maar ik zie genoeg gemetste muren, die na verloop van tijd beginnen over te hellen naar een bepaalde kant, misschien door een slechte fundering of omdat de muur niet kaarsrecht is en dan begint de wet van de zwaartekracht door te wegen.Enfin, proficiat voor dit huzarenstukje als die uiteindelijk zal blijven staan.
En dan voorzichtig aftasten hoe stevig alles nu in elkaar hangt. In het begin ging ik elke dag kijken maar nu staat de constructie toch al 3 maanden recht zonder problemen. Storm en regen heeft de boog al meermaals getest met goede afloop.