Mooi zo, Matthias.
Ik heb vandaag mijn boekhouding wat verzorgd van Crevice Garden Number 4 en Crevice Garden Number 3.
Er zijn namelijk wat Saxen bij geplant, natuurlijk zit overal een naamkaartje weggestoken onder de stenen. Bij mij zal je geen labels zien, soms komt er eentje piepen, maar dan smijt ik er nog wat meer met de hamer gebroken steentjes bovenop. Dus heb ik wat moeten graven om de labels te vinden, dat moest wel, om mijn plan aan te vullen.
Heel eenvoudig, ik maak een eenvoudige schets met potlood, teken de rotspartij een beetje na, dan allemaal cijfertjes er op, die verwijzen waar de Saxen staan.
Dan schrijf ik de cijfers onder het plan met de namen er bij. Is heel simpel, je kan dus altijd een Sax bij planten en dan wordt die gewoon het volgende nummer.
Zijn de kaartjes opgegeten door de Sax, verloren, weggewaaid, vergaan of onleesbaar, no problemo, ik heb mijn plan ...
Natuurlijk kan de boel hier opbranden, maar dan zullen de Saxen daar ook wel dood zijn van de hitte want ze staan naast het huis.
Dus mijn boekhouding is nu up to date. De meeste Saxen, die er nu een jaar in staan, zijn al flink gegroeid, ze groeien daar duidelijk graag.
Is ook een ideale plaats, zonlicht tot de middag en dan schaduw van het huis. Dus heel veel licht en toch niet te veel ...
In CGN4 staan 1 Androsace, 1 Draba, 1 Pinus, 1 Gypsophylla, 1 Galanthus, 1 Crocus en ook een paar Saxen.
Aangezien dit de 'Allendale' crevice is, staan er dus enkele : 18 Allendales
Naast de Allendales staan er nog wa : 68 andere Kabschia's nog en dan nog 1 Zilver, natuurlijk Saxifraga paniculata 'Jan Fouquaert'.
In CGN3 staat er ook zo een dwergpinus en voor rest een paar Saxjes.
De meeste van Karel Lang en Jan Bürgel en nog een paar andere.
Hier heb ik nog veel plaats, want er staan er nog maar een slordige 40.
Naast CGN3 ligt Crevice Garden Number One, iets bescheidener, maar daar zijn de Saxen al wat groter, want die is al veel langer aangelegd.
Daar staan er ook wat minder, een stuk of 33.
Er staan ook nog 41 Saxen in Crevice Garden Number 2 ...
Dat wordt hier gewoon een Saxen paradijs in de crevice gardens !
Moeten er nog Saxen zijn ?