Auteur Topic: Saxifraga 2015  (gelezen 319604 keer)

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1137
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #870 Gepost op: 25 maart 2015, 22:15:56 »
Ach, sorry, Ger,  ik heb enkel naar de bloemkleur gekeken en die kwam redelijk overeen, ik heb niet naar de vorm van de bloemen gekeken, stom van mij. ???
'Excellent' is bij mij veel lichter van kleur, maar die groeit gewoon in de rotstuin in heel verschillende omstandigheden.

Daarbij, ik ben geen 'Saxifraga grootmeester', hoe kom je daar nu bij ? Je kan moeilijk verwachten van alle Saxen te kennen, vanbuiten en vanbinnen, als je verzameling gegroeid is van een slordige 60 stuks naar een nog slordiger 600 stuks op drie jaar tijd ...en ik ben daar ook niet altijd mee bezig.
Als je alle Saxen in je tuin kan benoemen zonder naar het naamplaatje te kijken (bij mij zie je die meestal niet) en zonder dat er bloemen op staan, dan ben je een 'grootmeester'. Ik denk dat er zo weinig rond lopen. ))4
Maar ik ken wel alle Saxen die hier langer dan 5 jaar staan (Satchmo heb ik misschien 2 jaar), het naamkaartje mag voor mijn part opgegeten zijn door de Sax, vergaan door de regen, gepakt door een vogel. Ik zal weten wat het is ....

Daarbij, ik probeer enkel maar te helpen.

Bart is hier de grootmeester, en ik denk dat jij dat vroeger ook was.

Ik denk Jan dat er geen enkele grootmeester is bij het uit elkaar halen van cultivars. Er werd gezegd dat Adrian een cv op 10 meter afstand herkent. Nou,,, vergeet het maar, ik had er wel wat bij in Engeland op de Kent show maar Adrian wist bij sommige planten niet de naam te zetten. Deze waren gelabeld met ????. En Jan,,,,, Ik ben maar wat aan het pesten,,,,, het is alleen maar voor de lol en toch,,, die 2 cultivars had je aan de hand van bloemvorm en kleur zeker toch wel uit elkaar moeten kennen. En nou zeg ik er niets meer over.

Hans bedankt voor jouw uitleg betreffende Excellent.

Hans Meulenbelt

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 730
  • Irisarian
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #871 Gepost op: 25 maart 2015, 22:22:46 »
Een paar Allendale's.

Foto 1: Saxifraga 'Allendale Eden' (S. SEP 549 x S. lowndesii);
Foto 2: Saxifraga 'Allendale Epic' (S. ferdinandi-coburgi x S. wendeboi).

Foto 3: een hele mooie vorm van Saxifraga burseriana, gekregen als S. 'Cordata' (niet correct), maar zou wel eens de selectie kunnen zijn die Adrian Young Notch seedling (of Notched, zoals hij recent op het Saxifrage Society Forum schreef) heeft genoemd;
Foto 4: Saxifraga x fallsvillagensis 'Laura Sinclair' (S. ‘Kaspar Maria Sternberg’ x S. marginata).



Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Hans Meulenbelt

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 730
  • Irisarian
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #872 Gepost op: 25 maart 2015, 22:49:29 »
Foto 1: Saxifraga dinnikii, een plant gekweekt uit zaad van Wild Seeds, mooie grote bloemen;
Foto 2: Saxifraga dinnikii form Rosea, een plant die Ger van den Beuken in omloop heeft gebracht. Duidelijk lichtere rozet- én bloemkleur. Ger, kun je iets meer zeggen over de herkomst van deze plant?;
Foto 3: Saxifraga lilacina, het mysterie uit Kashmir;
Foto 4: Saxifraga [Nobile Group] 'Moulin Rouge' (S. lilacina x S. dinnikii), alweer een beauty uit de stal van Karel Lang (die mogen we toch zeker wel een grootmeester noemen).
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #873 Gepost op: 25 maart 2015, 22:57:12 »
Foto 1: Saxifraga dinnikii, een plant gekweekt uit zaad van Wild Seeds, mooie grote bloemen;
Foto 2: Saxifraga dinnikii form Rosea, een plant die Ger van den Beuken in omloop heeft gebracht. Duidelijk lichtere rozet- én bloemkleur. Ger, kun je iets meer zeggen over de herkomst van deze plant?;
Foto 3: Saxifraga lilacina, het mysterie uit Kashmir;
Foto 4: Saxifraga [Nobile Group] 'Moulin Rouge' (S. lilacina x S. dinnikii), alweer een beauty uit de stal van Karel Lang (die mogen we toch zeker wel een grootmeester noemen).

Als Karel al geen grootmeester zou zijn? Inderdaad, Hans, 'Moulin Rouge' is een wonderbaarlijk mooie cultivar.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1137
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #874 Gepost op: 25 maart 2015, 23:05:53 »
Foto 1: Saxifraga dinnikii, een plant gekweekt uit zaad van Wild Seeds, mooie grote bloemen;
Foto 2: Saxifraga dinnikii form Rosea, een plant die Ger van den Beuken in omloop heeft gebracht. Duidelijk lichtere rozet- én bloemkleur. Ger, kun je iets meer zeggen over de herkomst van deze plant?;
Foto 3: Saxifraga lilacina, het mysterie uit Kashmir;
Foto 4: Saxifraga [Nobile Group] 'Moulin Rouge' (S. lilacina x S. dinnikii), alweer een beauty uit de stal van Karel Lang (die mogen we toch zeker wel een grootmeester noemen).
Jawel Hans dat kan ik. Ik heb hoeveel jaren geleden zaden van S. dinnikii tot ontkieming gebracht afkomstig van Holubec en verder opgekweekt. Hieruit heb ik deze roze vorm geselecteerd. Een langdurig proces maar wel altijd interessant om iets nieuws in omloop te brengen.

Hans Meulenbelt

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 730
  • Irisarian
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #875 Gepost op: 25 maart 2015, 23:12:20 »
Tot slot nog een paar botanische collecties.

Foto 1: Saxifraga 'Wolfgang Strumpf', een nog onbekende soort die door Wolfgang Strumpf werd verzameld bij Adyl Su Valley op de Betscho Pass;
Foto 2: Saxifraga ferdinandi-coburgi, een mooi compact groeiende vorm die werd verzameld in het Pirin gebergte;
Foto 3: Saxifraga alpigena;
Foto 4: Saxifraga collection TJR 736/02, een plant die werd verzameld door Tim Roberts.
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #876 Gepost op: 25 maart 2015, 23:22:36 »
Die Mariet Beuken, zusje van Maria callas, dat verklaart inderdaad veel,het donkere rood komt bij mijn weten van lilacina x media.
'Coolock Kate is een zaailing van 'Myriad Seedling' haar kleur wisselt ook wel.
Maar inderdaad een heel aparte kleur.

Maria Callas, en dus ook Mariet Beuken, is gekweekt uit S. poluniniana subsp. poluniniana x S. ‘Winifred’.

Coolock Kate is een zaailing, gekweekt uit S. ‘Myriad’, geloof het of niet, uit een spierwitte cultivar dus  :o --6.

S. 'Myriad' is dan weer een zaailing van S. georgei, gekweekt door Nigel Fuller in 1999.

De naam 'Myriad Seedling' doet vermoeden dat deze cultivar ook een zaailing van S. ‘Myriad’ is, maar het is vreemd genoeg niet bekend wie de kweker hiervan is. Volgens Adrian is deze cultivar uit Nederland afkomstig, maar van wie dan?




Hans,ik wil niet de wijsneus uithangen,maar Jim Almond heeft de 'Coolock Kate' uit de 'Myriad seedling' gehaald.
Wat erin de buurt stond wist hij niet.  We hebben rond het vrij geven van de planten nog contact gehad omdat Jim bescheiden
als hij is twijfelde over de kwaliteit van zijn 'Coolocks'
Ik heb die 'Myriad Seedling' al erg lang maar hoewel Adrian dat dacht is ze
niet door mij op de wereld gezet,maar ik ben soms zo'n klungel met die dingen dat het ook best wel zou kunnen.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2015, 00:01:08 door Bart Moerland »
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #877 Gepost op: 25 maart 2015, 23:26:16 »
Ach, sorry, Ger,  ik heb enkel naar de bloemkleur gekeken en die kwam redelijk overeen, ik heb niet naar de vorm van de bloemen gekeken, stom van mij. ???
'Excellent' is bij mij veel lichter van kleur, maar die groeit gewoon in de rotstuin in heel verschillende omstandigheden.

Daarbij, ik ben geen 'Saxifraga grootmeester', hoe kom je daar nu bij ? Je kan moeilijk verwachten van alle Saxen te kennen, vanbuiten en vanbinnen, als je verzameling gegroeid is van een slordige 60 stuks naar een nog slordiger 600 stuks op drie jaar tijd ...en ik ben daar ook niet altijd mee bezig.
Als je alle Saxen in je tuin kan benoemen zonder naar het naamplaatje te kijken (bij mij zie je die meestal niet) en zonder dat er bloemen op staan, dan ben je een 'grootmeester'. Ik denk dat er zo weinig rond lopen. ))4
Maar ik ken wel alle Saxen die hier langer dan 5 jaar staan (Satchmo heb ik misschien 2 jaar), het naamkaartje mag voor mijn part opgegeten zijn door de Sax, vergaan door de regen, gepakt door een vogel. Ik zal weten wat het is ....

Daarbij, ik probeer enkel maar te helpen.

Bart is hier de grootmeester, en ik denk dat jij dat vroeger ook was.



Jan,....lief dat je ons titels geeft en ik weet dat plezier en lol en een beetje plagen van elkaar en er bijhoren,maar wij zijn geen
grootmeesters hoor,ik zeker niet.  Bij mij is het gewoon de liefde voor de Porophyllums maar ook andere rotsplanten.
En joh....je moest eens weten hoeveel fouten ik heb gemaakt en nog steeds maak! ((--11
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #878 Gepost op: 25 maart 2015, 23:35:22 »
Tot slot nog een paar botanische collecties.

Foto 1: Saxifraga 'Wolfgang Strumpf', een nog onbekende soort die door Wolfgang Strumpf werd verzameld bij Adyl Su Valley op de Betscho Pass;
Foto 2: Saxifraga ferdinandi-coburgi, een mooi compact groeiende vorm die werd verzameld in het Pirin gebergte;
Foto 3: Saxifraga alpigena;
Foto 4: Saxifraga collection TJR 736/02, een plant die werd verzameld door Tim Roberts.



Hans,
Weer prachtige foto's man.
Valt me op dat jouw Saksen er dit jaar erg mooi bij staan,zien er zeer goed uit!
Volgens mij praat je er veel mee!
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #879 Gepost op: 25 maart 2015, 23:55:01 »

Ik denk Jan dat er geen enkele grootmeester is bij het uit elkaar halen van cultivars. Er werd gezegd dat Adrian een cv op 10 meter afstand herkent. Nou,,, vergeet het maar, ik had er wel wat bij in Engeland op de Kent show maar Adrian wist bij sommige planten niet de naam te zetten. Deze waren gelabeld met ????. En Jan,,,,, Ik ben maar wat aan het pesten,,,,, het is alleen maar voor de lol en toch,,, die 2 cultivars had je aan de hand van bloemvorm en kleur zeker toch wel uit elkaar moeten kennen. En nou zeg ik er niets meer over.

Hans bedankt voor jouw uitleg betreffende Excellent.

 :-X
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #880 Gepost op: 25 maart 2015, 23:59:55 »
Ach, sorry, Ger,  ik heb enkel naar de bloemkleur gekeken en die kwam redelijk overeen, ik heb niet naar de vorm van de bloemen gekeken, stom van mij. ???
'Excellent' is bij mij veel lichter van kleur, maar die groeit gewoon in de rotstuin in heel verschillende omstandigheden.

Daarbij, ik ben geen 'Saxifraga grootmeester', hoe kom je daar nu bij ? Je kan moeilijk verwachten van alle Saxen te kennen, vanbuiten en vanbinnen, als je verzameling gegroeid is van een slordige 60 stuks naar een nog slordiger 600 stuks op drie jaar tijd ...en ik ben daar ook niet altijd mee bezig.
Als je alle Saxen in je tuin kan benoemen zonder naar het naamplaatje te kijken (bij mij zie je die meestal niet) en zonder dat er bloemen op staan, dan ben je een 'grootmeester'. Ik denk dat er zo weinig rond lopen. ))4
Maar ik ken wel alle Saxen die hier langer dan 5 jaar staan (Satchmo heb ik misschien 2 jaar), het naamkaartje mag voor mijn part opgegeten zijn door de Sax, vergaan door de regen, gepakt door een vogel. Ik zal weten wat het is ....

Daarbij, ik probeer enkel maar te helpen.

Bart is hier de grootmeester, en ik denk dat jij dat vroeger ook was.

Ik denk Jan dat er geen enkele grootmeester is bij het uit elkaar halen van cultivars. Er werd gezegd dat Adrian een cv op 10 meter afstand herkent. Nou,,, vergeet het maar, ik had er wel wat bij in Engeland op de Kent show maar Adrian wist bij sommige planten niet de naam te zetten. Deze waren gelabeld met ????. En Jan,,,,, Ik ben maar wat aan het pesten,,,,, het is alleen maar voor de lol en toch,,, die 2 cultivars had je aan de hand van bloemvorm en kleur zeker toch wel uit elkaar moeten kennen. En nou zeg ik er niets meer over.

Hans bedankt voor jouw uitleg betreffende Excellent.


Misschien leuk om hier even kort nog iets van te zeggen.....Karel Lang is in feite een zeer bescheiden man die heus wel trots is op
zijn werk,maar vrienden van hem zeggen dat hij de belangstelling zeker leuk vind maar dat het allemaal voortkomt uit de liefde
voor zijn planten en dat hij vooral geïnteresseerd is de bloedlijnen en wat er uit komt.  Karel heeft ook helemaal niet een erg grote verzameling,hij
is geinteresseerd in planten waar hij mee kan kruisen.  En het liefst zit hij alleen in zijn kasje te prutsen.

Ook enkele andere bekende Tsjechen zoals Burgel en Maixner en Novak houden van saxifraga's maar ze hebben allemaal weer
een andere interesse in de Saxifraga's.  Jan Burgel en Oldrich Maixner zijn net als Karel geïnteresseerd in 'wat er uit komt' en daar zijn
ze gewoon net als Karel erg goed in.

In Engeland heb je Raymond Fairbairn..Ger vd Beuken is nog bij hem geweest en kan denk ik beamen dat Ray vooral geïnteresseerd 'was'
in kruisingen.  En persoonlijk acht ik zijn planten van de hoogste orde,omdat hij zeer doordacht te werk gaat en de eerste was om bijvoorbeeld de kleur geel van Kotschyi
te gebruiken om het rode pigment te versterken.  Raymond heb ik in tegenstelling tot Ger nooit persoonlijk ontmoet maar wel mail contact e.d gehad en planten van ontvangen
om in het circuit te brengen.
Hans kent weer David Walkey goed de man achter de Tysoe's.  Die is naar mijn menig ook alleen geïnteresseerd in 'wat er uit komt'.
Adrian is een geweldige vent met een prachtige verzameling op Waterperry en een ongeëvenaarde liefde voor de Porophyllums en zijn kracht
ligt met name op het vlak om de porophyllums te behouden voor de toekomst en ddus de verzameling in tact te houden.

Wat mij zelf betreft,hoewel ik geschoold ben,ligt mijn liefde niet eens op het gebied van het botaniseren en hybridiseren. Ben in de loop der jaren
steeds meer kweker geworden dan een theoreticus.  En zeker de laatste 20 jaar doe ik niets liever dan bezig zijn met het instand houden van de Porophyllums   
en het verbreiden van de liefde voor deze planten aan andere liefhebbers.  Hans bijvoorbeeld is veel meer geïnteresseerd in de theorie dan ik.
Hoewel ik best veel Silvers en Kabschia's heb gekweekt zijn het bijna allemaal NCC,omdat ik me niet echt bezig houd met het kruisen en bijhouden an de kruising.
Maar met meer als 1000 verschillende kabschia's en silvers heb je nu eenmaal veel zaad en kans op leuke plantjes.

Overigens zijn er nog veel meer echte verzamelaars en mensen met een zeer grote kennis van Saxifraga's,die zelden of nooit in de
belangstelling staan,maar fantastische verzamelingen hebben,groter als die van mij en waterperry,en gelukkig maar want daardoor
kunnen we de porophyllums door uitwisseling in stand houden.

Wat een lap tekst het leek mij wel leuk....vind het in ieder geval geweldig dat er op dit prachtige VRV forum
zo'n enthousiasme en kennis is van de Porophyllums........vind elke beijdrage top en waardevol.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #881 Gepost op: 26 maart 2015, 00:05:43 »
Ach, sorry, Ger,  ik heb enkel naar de bloemkleur gekeken en die kwam redelijk overeen, ik heb niet naar de vorm van de bloemen gekeken, stom van mij. ???
'Excellent' is bij mij veel lichter van kleur, maar die groeit gewoon in de rotstuin in heel verschillende omstandigheden.

Daarbij, ik ben geen 'Saxifraga grootmeester', hoe kom je daar nu bij ? Je kan moeilijk verwachten van alle Saxen te kennen, vanbuiten en vanbinnen, als je verzameling gegroeid is van een slordige 60 stuks naar een nog slordiger 600 stuks op drie jaar tijd ...en ik ben daar ook niet altijd mee bezig.
Als je alle Saxen in je tuin kan benoemen zonder naar het naamplaatje te kijken (bij mij zie je die meestal niet) en zonder dat er bloemen op staan, dan ben je een 'grootmeester'. Ik denk dat er zo weinig rond lopen. ))4
Maar ik ken wel alle Saxen die hier langer dan 5 jaar staan (Satchmo heb ik misschien 2 jaar), het naamkaartje mag voor mijn part opgegeten zijn door de Sax, vergaan door de regen, gepakt door een vogel. Ik zal weten wat het is ....

Daarbij, ik probeer enkel maar te helpen.

Bart is hier de grootmeester, en ik denk dat jij dat vroeger ook was.



Jan,....lief dat je ons titels geeft en ik weet dat plezier en lol en een beetje plagen van elkaar en er bijhoren,maar wij zijn geen
grootmeesters hoor,ik zeker niet.  Bij mij is het gewoon de liefde voor de Porophyllums maar ook andere rotsplanten.
En joh....je moest eens weten hoeveel fouten ik heb gemaakt en nog steeds maak! ((--11

Wie er geen fouten maakt, die moet nog geboren worden. ;)
En als die geboren zou zijn, dan zou die vlug sterven en een hartaanval krijgen, want die zou zich constant zitten ergeren aan de fouten van fouten makende mensen.
Ik kan maar denken aan 1 wezen dat geen fouten maakt en dat is mijn hond Wiz.
Die rijdt regelmatig mee met de auto en die is van kleins af aan ingeprent dat ze nooit op de zetels mag springen en ze heeft dat ook nog nooit gedaan.
Eigenlijk heb ik ze geïndoctrineerd en maakt ze daardoor geen fouten, enfin ze maakt wel andere fouten, maar op de zetels springen doet ze nooit. ;D

Soit, we zitten hier inderdaad omdat we die geweldige Saxen graag zien, maar een Sax gaat niet plots depressief worden als we daar Piet tegen zeggen, terwijl het eigenlijk Pol is.  --11
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #882 Gepost op: 26 maart 2015, 00:07:20 »
Een paar Allendale's.

Foto 1: Saxifraga 'Allendale Eden' (S. SEP 549 x S. lowndesii);
Foto 2: Saxifraga 'Allendale Epic' (S. ferdinandi-coburgi x S. wendeboi).

Foto 3: een hele mooie vorm van Saxifraga burseriana, gekregen als S. 'Cordata' (niet correct), maar zou wel eens de selectie kunnen zijn die Adrian Young Notch seedling (of Notched, zoals hij recent op het Saxifrage Society Forum schreef) heeft genoemd;
Foto 4: Saxifraga x fallsvillagensis 'Laura Sinclair' (S. ‘Kaspar Maria Sternberg’ x S. marginata).



Hans,
Karel heeft burseriana's meegegeven aan Gert en de  'Cordata' staat nu hier.
Ze bloeit nog niet maar Karel dacht dat dit de juiste plant was,we moesten maar uitpluizen.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #883 Gepost op: 26 maart 2015, 00:11:12 »
Ach, sorry, Ger,  ik heb enkel naar de bloemkleur gekeken en die kwam redelijk overeen, ik heb niet naar de vorm van de bloemen gekeken, stom van mij. ???
'Excellent' is bij mij veel lichter van kleur, maar die groeit gewoon in de rotstuin in heel verschillende omstandigheden.

Daarbij, ik ben geen 'Saxifraga grootmeester', hoe kom je daar nu bij ? Je kan moeilijk verwachten van alle Saxen te kennen, vanbuiten en vanbinnen, als je verzameling gegroeid is van een slordige 60 stuks naar een nog slordiger 600 stuks op drie jaar tijd ...en ik ben daar ook niet altijd mee bezig.
Als je alle Saxen in je tuin kan benoemen zonder naar het naamplaatje te kijken (bij mij zie je die meestal niet) en zonder dat er bloemen op staan, dan ben je een 'grootmeester'. Ik denk dat er zo weinig rond lopen. ))4
Maar ik ken wel alle Saxen die hier langer dan 5 jaar staan (Satchmo heb ik misschien 2 jaar), het naamkaartje mag voor mijn part opgegeten zijn door de Sax, vergaan door de regen, gepakt door een vogel. Ik zal weten wat het is ....

Daarbij, ik probeer enkel maar te helpen.

Bart is hier de grootmeester, en ik denk dat jij dat vroeger ook was.



Jan,....lief dat je ons titels geeft en ik weet dat plezier en lol en een beetje plagen van elkaar en er bijhoren,maar wij zijn geen
grootmeesters hoor,ik zeker niet.  Bij mij is het gewoon de liefde voor de Porophyllums maar ook andere rotsplanten.
En joh....je moest eens weten hoeveel fouten ik heb gemaakt en nog steeds maak! ((--11

Wie er geen fouten maakt, die moet nog geboren worden. ;)
En als die geboren zou zijn, dan zou die vlug sterven en een hartaanval krijgen, want die zou zich constant zitten ergeren aan de fouten van fouten makende mensen.
Ik kan maar denken aan 1 wezen dat geen fouten maakt en dat is mijn hond Wiz.
Die rijdt regelmatig mee met de auto en die is van kleins af aan ingeprent dat ze nooit op de zetels mag springen en ze heeft dat ook nog nooit gedaan.
Eigenlijk heb ik ze geïndoctrineerd en maakt ze daardoor geen fouten, enfin ze maakt wel andere fouten, maar op de zetels springen doet ze nooit. ;D

Soit, we zitten hier inderdaad omdat we die geweldige Saxen graag zien, maar een Sax gaat niet plots depressief worden als we daar Piet tegen zeggen, terwijl het eigenlijk Pol is.  --11



Ach nee,tuurlijk niet Jan..dat denk ik ook wel eens hoor...
maaar het beestje moet wel een goede naam hebben.
En ja...ik kan ook wel moe worden van al die 'fouten'.....maar leg het toch gauw naast mij neer.
Het enige wat we kunnen doen is met elkaar proberen de boel zo soortecht te houden en elkaar daarin te helpen.
Tjemig.....ik word nog een filosoof....al heb ik daar vroeger ook wel over nagedacht omdat te gaan studeren.......... ))4
Dan had ik nu geen 'vieze' handen gehad ((--11


En nu ga ik toch maar eens wat slapen geloof ik............
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #884 Gepost op: 26 maart 2015, 00:14:45 »
Nog wat Saxen omdat we ze graag zien.

1/ Dit is 'Frank Sinatra', vind ik beter als plant dan als zanger.
2/ 'Allendale Betty' wat verzopen, een foto tussen de buien door. Ik denk dat het hier de hele nacht geregend heeft tot een heel stuk in de namiddag.
3/ Een echt verzopen 'Laka'   Die 'Laka' staat bij mij praktisch overal, misschien nog meer als Cumulus.
4/ Hier het olijke trio.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen