Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

Gestart door Gerrit Roest, 20 november 2010, 21:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Verweij

Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!


Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.

Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Jan Fouquaert

#211
Beste Kris,

Cumulus doet het overal goed ... 
En ik heb al geluisterd, maar mijnen UDO zingt niet, behalve dan bij windkracht 7, maar dan hoor ik het niet meer door die harde wind ....
In ieder geval, veel succes met die lastige Andro's. 8)

Ik ga Andro's beginnen kweken en daarna zo vlug mogelijk verkopen vooraleer ze doodgaan. ::)
Moet een lucratieve business zijn als je dat goed kunt passen.  :o --6
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!


Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.

Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Goed idee !  -2( -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Gerard Verweij

Citaat van: Jan Fouquaert op  7 oktober 2013, 20:21:53
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!


Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.

Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Goed idee !  -2( -2(
Wat? De latexemmer of de sempervivums? ))8

Gerard Verweij

Citaat van: Jan Fouquaert op  7 oktober 2013, 20:21:53
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!


Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.

Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Goed idee !  -2( -2(
Misschien ga ik ze wel in productie nemen voor de voorjaars-verkoopdag. :P

Jan Fouquaert

Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:52:59
Citaat van: Jan Fouquaert op  7 oktober 2013, 20:21:53
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!


Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.

Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Goed idee !  -2( -2(
Wat? De latexemmer of de sempervivums? ))8

Allebei  ;)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!
Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.
Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Mag jij dat allemaal zo maar doen in de keuken Gerard ?   --3 --11 -1( -7( ))(10 ((15
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 oktober 2013, 21:07:39
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!
Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.
Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Mag jij dat allemaal zo maar doen in de keuken Gerard ?   --3 --11 -1( -7( ))(10 ((15
Ik hoop toch, dat jouw keuken er niet zo uit ziet,Kris.
Nee dit is mijn eigen domein, de berging in de achtertuin

Bert Stegeman

prachtig Gerard ben benieuwd naar het eind resultaat.
de beplanting
Wat gaat hij kosten ;D
Kris zo'n prachtige trog met vooral  Androsaces is bij jouw wel in goede handen.
Dat word in het voorjaar genieten ((12

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!


Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.

Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Die wil ik wel eens terugzien als hij beplant is.
Nog een klein detail: heb je een wapening voorzien, Gerard?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Cor van Kapel

Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Hypertufa erin ............, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!
Welke samenstelling heb je gebruikt Gerard ??

Kris De Raeymaeker

#221
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 21:21:33
Ik hoop toch, dat jouw keuken er niet zo uit ziet,Kris.
Nee dit is mijn eigen domein, de berging in de achtertuin

Ik heb helemaal geen keuken Gerard , ieder zijn domein ...zoals je terecht opmerkt  .....en de keuken hoort daar niet bij .... ((12
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerard Verweij

Citaat van: Cor van Kapel op  7 oktober 2013, 21:29:53
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Hypertufa erin ............, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!
Welke samenstelling heb je gebruikt Gerard ??
Uit ons mooie boek, Cor.

Gerard Verweij

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 oktober 2013, 21:29:48
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 20:17:11
Ik heb het afgelopen weekend geknutseld aan een trogje. Doorsnede 27 cm.
Middels een emmer van latex-muurverf, welke ik exact gehalveerd heb en daarna met ducktape weer aan elkaar gezet.
Als binnenvulling heb ik een plastic bloempot gebruikt.
Hypertufa erin tot dikte van de bodem, binnenpot erin, rest afvullen met hypertufa, laten drogen, twee emmerhelftjes er af, effe staalborstelen.....et voila!


Ga hem beplanten met de Sempervivums welke ik geruild/gekocht heb van Jan en Matthias F.

Resultaat volgt ongetwijfeld.[attachimg=1][attachimg=2]

Die wil ik wel eens terugzien als hij beplant is.
Nog een klein detail: heb je een wapening voorzien, Gerard?
Kippengaas, Frankie.

Gerard Verweij

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 oktober 2013, 21:49:09
Citaat van: Gerard Verweij op  7 oktober 2013, 21:21:33
Ik hoop toch, dat jouw keuken er niet zo uit ziet,Kris.
Nee dit is mijn eigen domein, de berging in de achtertuin

Ik heb helemaal geen keuken Gerard , ieder zijn domein ...zoals je terecht opmerkt  .....en de keuken hoort daar niet bij .... ((12
Dan ben jij een gelukkig mens. Ik ga zo weer achter de potten en pannen, want ben eerder thuis als mijn vrouw............ ))4

Maar daarom is de keuken nog niet mijn domein hoor, nee dat blijft de berging.