Galanthus Verkoop

Gestart door Wim Boens, 30 november 2010, 16:16:45

Vorige topic - Volgende topic

Freddy Vleugels

Vandaag verkocht op E-Bay: G. plicatus 'Madelaine'  105 euro, G. nivalis 'Ecusson d'Or'  116 euro
Gisteren: G. elwesii 'Mr Blobby'  122 euro

Valentin Wijnen

Tja, de vraag naar speciale cv's blijft toenemen en de prijzen zijn veel te hoog. Kwestie van vraag en aanbod. Dan moet je weten dat al deze zeldzame verkocht worden online door Joe Sharman...
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

Weet je Kris, soms heb ik ook zin om mijn aparte, eigen vondsten zoals Valentine's Day, Grakes Yellow, Looking around, Grakes Green Bells... op Ebay te zetten. Maar dat is niet meteen mijn stijl....
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Loes de Groot

Valentin,

als je graag van jouw vondsten af wil wil ik je graag helpen hoor!En ik ben vast de enige niet.
Ebay is misschien niet de juiste plaats voor jou hoewel je natuurlijk ook voor een 'buy it now' prijs kunt verkopen.
Wat is er mis met wat van je geinvesteerde euro`s dmv verkoop weer terug te verdienen?
Met zo`n grote verzameling kan het niet anders dan dat je de economie voldoende geholpen hebt.
bovendien kun je op die manier zonder schuldgevoel een fel begeerd en veel te schandalig duur galanthusje aankopen,zelfs bij Mr.Sharman.
(overigens is hij degene die mij hoera,hoera mijn zo felbegeerde Diggory`s verkoopt,en voor een goede prijs,daar was ik al heel lang naar op zoek ;D).
Ikzelf heb wat klokjes op marktplaats verkocht en met de opbrengst daarvan heb ik nu mijn Diggory`s gekocht.
wat is daar nu verkeerd aan?

Valentin Wijnen

Loes, er zijn al heel wat aanvragen voor mijn eigen vondsten. Zowel voor verkoop als ruil.
Tja, "Diggory"...vorig jaar heb ik er in Kalmthout 5 verkocht, dit jaar weer 5. In de Boschhoeve stonden er vorig jaar op de laatste verkoopsdag (zaterdag) nog zeker 6-7 te koop aan 45 euro/stuk, da's zo'n 36- 37 pond . Wat Sharman vraagt weet ik niet. Mijn bolletjes worden vooraf opgepot (in de zomer) in P9. Je hebt dus geen risico's op transportschade (soms tot twee weken) of op aanslaan. Diggory zal dit jaar zeker veel beterkoop te koop zijn op de galanthusevenementen.

Loes de Groot

eergister de 'Diggory`s'gekregen.stevige enkelneus bollen ,allen in knop.ze zien er patent uit.
gister opgepot in vijvermandjes,met micorrhiza.als ze volgend jaar niet meer opkomen koop ik ze bij jou Valentin!

Valentin Wijnen

Loes, heb je de bollen eerst ontsmet met een fungicide? Zagen de bollen mooi egaal wit aan de buitenzijde? Kortom, even 'soaken' voor je ze plant.

Loes de Groot

ja,dat is het nou net,geen fungicide te koop hier in Nederland.dacht al dat ik het illegaal moest importeren...

Valentin Wijnen

ook hier gaat er veel uit de handel, maar ook in Nederland kun je nog fungiciden kopen in tuincentra, bv tegen Clematisverwelking. Sporgon moet bv ook verkrijgbaar zijn of een fungicide dat in de groenteteelt gebruikt wordt tegen roest in prei...enz. De 'brede' (lees carbendazimgebaseerde middelen) zijn ook hier volledig eruit wegens de milieurisico's die het inhoudt!

Valentin Wijnen

Even terug naar de oorsprong van deze thread...verkoop. Volg vandaag (maandag rond 21.30 uur) op Ebay de spannende en peperdure ontknoping van de verkoop van één bol van de unieke Galanthus plicatus 'E A Bowles' die door Sharman onder de naam 'mrohowes' wordt geveild. Momenteel al meer dan 180.00 pond (X ca 1.2 voor de eurootjes!) geboden!

Loes de Groot

357 pond !!!!!!wie is er zo gek?

Valentin Wijnen

Tja, Loes, da's dus minder dan één pond per dag of een klein diamantje in een ring, of....
Nee, alle gekheid op een stokje, this is 'outrageous' natuurlijk. 357 pond is ca 42O euro voor het sneeuwklokje 'E A Bowles'....per stuk , niet per kilogram.... Het is dus nog steeds crisis  ;D

Nu, ik weet dat diegene die G plicatus 'E A Bowles' kocht bij het eerste aanbod twee jaren geleden, die heeft getwinscaled. Vorig jaar kwamen er 23 bladscheuten op....naar verwachting zullen dat een 20-tal bollen worden op drie jaar.
Bovendien is E A Bowles, naar verluid, erg groeikrachtig. Ik vermoed dat die bol dus snel in prijs zal dalen.

Volg nu weer maar de nieuwste die Sharman erop gooide: Clovis, Ecusson d'Or, Green Light en andere...

Johan Mens

Chippings bloeien al na 2 jaar als ze goed worden gemest !!!
Van groeikracht gesproken.
De plant zal wellicht snel genoeg in het ruilcircuit verschijnen.
Na de crash van de Tulipomanie zijn er ook veel met ne kater achtergebleven.

Lina Hesseling

Ik heb begrepen, dat het geld naar een goed doel gaat. Dan kun je nooit de prijs realistisch noemen. Ik vind wel, dat je dan beter het geld zo over kunt maken naar dat doel, zonder de mensen gek te maken m.b.t. sneeuwklokjes.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Johan Mens

Slechts een deel van de opbrengst gaat naar de tuin waar ie gevonden is onder vorm van Royalties, is mij verteld, ben vergeten hoeveel.
http://www.hortweek.com/channel/OrnamentalsProduction/article/883905/Unique-EA-Bowles-inspired-snowdrop-bulb-sells-150/
http://eabowlessociety.org.uk/index.htm