Auteur Topic: Dionysia 2017  (gelezen 1069 keer)

Gerrit Eijkelenboom

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
Re: Dionysia 2017
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2017, 08:53:52 »

De Dionysia aretioides 'Bevere' heb ik in deze trog gehad, volgens Gert vd B. een gemakkelijke voor in deze trog. Een jaar leuk gegroeid, gebloeid en daarna dood.

Zou hj het zelf geprobeerd hebben?

Ikzelf heb het nooit buiten de kas geprobeerd. Wel in tufsteen en vrij uitgeplant in de kas zoals je op de foto kunt zien.

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • Channel Hopper
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2017, 11:25:49 »
Bedankt mannen voor de mooie foto's. Ik ben er nog niet aan begonnen, geen ervaring ermee. Maar als ik dit zo zie zou het een uitdaging zijn.  ((14 ((14

Deze bv, de makkelijjkste van al is in een overdekte trog zoals bij jou wel te kweken denk ik.
Zo ook D. involucrata, wit en roze.

De Dionysia aretioides 'Bevere' heb ik in deze trog gehad, volgens Gert vd B. een gemakkelijke voor in deze trog. Een jaar leuk gegroeid, gebloeid en daarna dood. De overdekte trog is alleen in het najaar en winter overdekt. Ik denk een afdak is de beste optie. Of zoals bij Luc tegen een muur uit de regen. Ik weet het niet. Maar het zijn facineerende planten.

Tot op vandaag gaat het nog altijd goed met de aretioides - hij heeft deze zomer wel wat afgestorven rozetten gehad, maar verder geen problemen.  Het zal buiten nooit een "topplant" worden denk ik (niet voor AGS shows in elk geval  -2() maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb dit jaar op dezelfde locatie een tweede poging gedaan met een hybride dit keer, eveneens met de reputatie om "gemakkelijker" te zijn.
Het gaat om D. 'Annielle'.  Die heeft het deze bloedhete, superdroge zomer wel even moeilijk gehad, maar lijkt zich te herstellen.  Wordt vervolgd.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Channel Hopper
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2017, 11:26:43 »

De Dionysia aretioides 'Bevere' heb ik in deze trog gehad, volgens Gert vd B. een gemakkelijke voor in deze trog. Een jaar leuk gegroeid, gebloeid en daarna dood.

Zou hj het zelf geprobeerd hebben?

Ikzelf heb het nooit buiten de kas geprobeerd. Wel in tufsteen en vrij uitgeplant in de kas zoals je op de foto kunt zien.

Die ziet er in elk geval best aardig uit, Gerrit !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2017, 21:00:41 »
Dionysia aretioides 'Bevere' suddert maar zo'n beetje door. Hij bloeit al vanaf de zomer min of meer.

Die ziet er zonder meer schitterend uit, Gerrit, zo in zijn 'najaarstenue'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen