Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Puschkinia scilloides in één van zijn kleurvormen, uit Iran
Citaat van: Luc Scheldeman op 29 maart 2023, 20:53:43Puschkinia scilloides in één van zijn kleurvormen, uit IranHeb je deze planten gezien op hun natuurlijke standplaats in Iran , Luc ? Hier zaaien ze volop uit in de tuin , vooral op vrij vochtige plaatsen , een van de gemakkelijkste bolgewasjes die ik ken .....
Wat is dit, Danny? Hij komt als verstekeling uit uw tuin. Het lijkt me een kruising, maar wat is hij verdomd mooi en opvallend.
Citaat van: Frankie Wulleman op 29 maart 2023, 22:13:38Wat is dit, Danny? Hij komt als verstekeling uit uw tuin. Het lijkt me een kruising, maar wat is hij verdomd mooi en opvallend.Dit is Muscari latifolium , Frankie . inderdaad een mooie soort , zaait ook uit
Citaat van: Danny Bonnez op 30 maart 2023, 17:50:30Citaat van: Frankie Wulleman op 29 maart 2023, 22:13:38Wat is dit, Danny? Hij komt als verstekeling uit uw tuin. Het lijkt me een kruising, maar wat is hij verdomd mooi en opvallend.Dit is Muscari latifolium , Frankie . inderdaad een mooie soort , zaait ook uitIk kende hem nog niet, Danny. Ik dacht eerst aan een kruising. M. latifolium, ja inderdaad, als je het blad bekijkt. Zaait hij zich erg uit, of valt het nog mee. Sommige muscari hier in de tuin kunnen er wat van. Maar deze is echt wel een mooie en opvallende verschijning in de tuin.
Bellevalia longistyla uit NW-Iran
Citaat van: Luc Scheldeman op 2 april 2023, 14:56:41Bellevalia longistyla uit NW-IranBijzonder mooi, Luc. Enig idee of dit in de open tuin zou kunnen. Ik bedoel, zonder droge zomerrust?
Citaat van: Frankie Wulleman op 2 april 2023, 16:29:22Citaat van: Luc Scheldeman op 2 april 2023, 14:56:41Bellevalia longistyla uit NW-IranBijzonder mooi, Luc. Enig idee of dit in de open tuin zou kunnen. Ik bedoel, zonder droge zomerrust?Bijna zeker van wel. Deze bellevalia groeit zelfs veel in gecultiveerd land.Ik heb er ook buiten staan.
Citaat van: Luc Scheldeman op 3 april 2023, 16:14:56Citaat van: Frankie Wulleman op 2 april 2023, 16:29:22Citaat van: Luc Scheldeman op 2 april 2023, 14:56:41Bellevalia longistyla uit NW-IranBijzonder mooi, Luc. Enig idee of dit in de open tuin zou kunnen. Ik bedoel, zonder droge zomerrust?Bijna zeker van wel. Deze bellevalia groeit zelfs veel in gecultiveerd land.Ik heb er ook buiten staan.Mocht je daar ooit eens een bolletje van over hebben...?