Hyacinthaceae (Hyacinthus,Muscari,Scilla,Puschkinia,Ornithogalum

Gestart door Luc Scheldeman, 14 februari 2010, 10:00:29

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Sjaak de Groot op 23 augustus 2025, 16:36:28Een mooi begin van een nieuw bollen/knollen seizoen.
Scilla lingulataDSC01180a.jpg

Staan er prachtig bij Sjaak ! Hier nog niets te zien
Ieper , West-Vlaanderen

Sjaak de Groot

Hallo Kris, ze staan al een aantal jaren in de grond op een plaats waar in de winter geen zon komt.

Luc Scheldeman

Een miniplant die vroeger Scilla noemde en nu luistert naar de naam Prospero autumnale
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 12 september 2025, 20:43:03Een miniplant die vroeger Scilla noemde en nu luistert naar de naam Prospero autumnale

Een heel leuke plant die het ook heel goed doet in de rotstuin Luc . Diverse afkomsten van deze planten zorgen ook voor een andere bloeitijd . Vb. deze uit de Krim bloeien al in juli . Wat ik nog mis is een witte vorm , heb je die toevallig niet Luc ? Een collectie waarvan ik de afkomst niet ken staat hier ook in bloei
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Danny Bonnez op 13 september 2025, 18:07:08
Citaat van: Luc Scheldeman op 12 september 2025, 20:43:03Een miniplant die vroeger Scilla noemde en nu luistert naar de naam Prospero autumnale

Een heel leuke plant die het ook heel goed doet in de rotstuin Luc . Diverse afkomsten van deze planten zorgen ook voor een andere bloeitijd . Vb. deze uit de Krim bloeien al in juli . Wat ik nog mis is een witte vorm , heb je die toevallig niet Luc ? Een collectie waarvan ik de afkomst niet ken staat hier ook in bloei
Ik heb ergens een collectie waar er witte bloemen tussen de normale blauwe zitten. Ik heb ze echter nog niet uitgesorteerd. Zal ik proberen te doen wanneer ze bloeien.
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 13 september 2025, 22:08:50
Citaat van: Danny Bonnez op 13 september 2025, 18:07:08

Ik heb ergens een collectie waar er witte bloemen tussen de normale blauwe zitten. Ik heb ze echter nog niet uitgesorteerd. Zal ik proberen te doen wanneer ze bloeien.

Leuk te horen Luc , mocht je daarvan iets kunnen missen zou ik er wel heel blij mee zijn .....
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Danny Bonnez op 14 september 2025, 18:51:04
Citaat van: Luc Scheldeman op 13 september 2025, 22:08:50Ik heb ergens een collectie waar er witte bloemen tussen de normale blauwe zitten. Ik heb ze echter nog niet uitgesorteerd. Zal ik proberen te doen wanneer ze bloeien.

Leuk te horen Luc , mocht je daarvan iets kunnen missen zou ik er wel heel blij mee zijn .....
Ik heb de meeste witte bloeiers ondertussen kunnen apart oppotten.
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 30 september 2025, 17:31:10
Citaat van: Danny Bonnez op 14 september 2025, 18:51:04
Citaat van: Luc Scheldeman op 13 september 2025, 22:08:50Ik heb ergens een collectie waar er witte bloemen tussen de normale blauwe zitten. Ik heb ze echter nog niet uitgesorteerd. Zal ik proberen te doen wanneer ze bloeien.

Ik heb de meeste witte bloeiers ondertussen kunnen apart oppotten.

Super Luc ! ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Hyacinthoides lingulata bloeit, afhankelijk van de herkomst, over een langere periode en toont ook variabele bladvormen en bladkleuren.
De collectie op de foto komt uit Marokko en is niet geschikt om in strengere winters buiten te overleven.
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Hier komt deze Scilla lingulata in bloei in mijn bollenbed
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Danny Bonnez op 21 oktober 2025, 20:26:02Hier komt deze Scilla lingulata in bloei in mijn bollenbed
Deze soort is weggehaald uit "Scilla" en ondergebracht in "Hyacinthoides".
Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op 27 oktober 2025, 12:19:47
Citaat van: Danny Bonnez op 21 oktober 2025, 20:26:02Hier komt deze Scilla lingulata in bloei in mijn bollenbed
Deze soort is weggehaald uit "Scilla" en ondergebracht in "Hyacinthoides".

Heb het aangepast Luc  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Hyacinthoides lingulata stond er vandaag mooi bij
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 31 oktober 2025, 22:31:12Hyacinthoides lingulata stond er vandaag mooi bij

Mooi Danny !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "