Vroeger en nu

Gestart door Luc Gilgemyn, 11 december 2018, 10:32:21

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Een wandeling door de tuin nu alle hagen gesnoeid zijn. De lettercodes zijn diegene die je achter mijn planten namen terug vindt, zo weet ik altijd waar ze ergens staan.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

De tuin is onderverdeeld in kleinere tuinen zodat je altijd op ontdekking kunt gaan.

Herman Mylemans

Een ander deel. Op foto lijkt alles wel groter dan in werkelijkheid.

Herman Mylemans

De voortuin met tufa rotsen.

Herman Mylemans

De zijtuin in de schaduw van het huis.

Herman Mylemans

De achtertuin ook weer opgedeeld in verschillende delen. Achter de houten wand staat de serre.

Herman Mylemans

Enkele delen met lava stenen. Dit alles is het resultaat van 35 jaar werk. Nu is het alleen nog onderhouden en bezig zijn met planten. Grote structuren zullen niet meer gewijzigd worden.

Mark Stolk

Prachtig Herman, waarlijk een landgoed!
Met vriendelijke groet

Kris De Raeymaeker

Prachtige tuin Herman !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Mark en Kris, bedankt. De basisstructuur zal nu wel blijven, alleen de planten zullen hier en daar nog veranderen en aangevuld worden.

Gerrit Eijkelenboom

Prachtig Herman, een levenslang project. Proficiat.

Herman Mylemans

Bedankt, Bert en Gerrit. In deze coronatijd ben ik blij van regelmatig in de tuin te kunnen werken.

Gerrit Eijkelenboom

Ik ben werkelijk perplex hoe strak die hagen zijn gesnoeid. Doe je dat zelf of heb je daar een vakman voor. Zelf doe ik dat ook, maar dat zou ik niet op het forum durven zetten 😁

Herman Mylemans

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  7 juli 2021, 14:26:04
Ik ben werkelijk perplex hoe strak die hagen zijn gesnoeid. Doe je dat zelf of heb je daar een vakman voor. Zelf doe ik dat ook, maar dat zou ik niet op het forum durven zetten 😁
Gerrit, ik doe alles zelf. Ik zet wel altijd op de hoeken een profiel waaraan een ijzerstaafje met een touw verbonden is dat ik dan in de haag steek. Het profiel blijft dan staan en wordt loodrecht gezet met een waterpas. Soms zet ik het profiel ook tussenin, op deze manier kun je redelijk recht blijven. Over de jonge takjes ga ik dan met het grasmachine, alles wordt opgeraapt en gemalen, klaar voor de composthoop.