Dactylorhiza

Gestart door Wim Boens, 10 mei 2010, 17:35:08

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 juni 2026, 18:27:47Nog wat Dactylorhiza's ....fuchsii veronderstel ik ...

D.fuchsii is vrij gemakkelijk te determineren aan de typische bloemvorm , Kris . Uw foto's zijn niet zo duidelijk maar die bleke vorm ziet er fuchsii uit , die donkere is iets anders zo te zien .....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 juni 2026, 18:30:53Eentje met een lange naam maar een heel goede ...Door de droogte en te warme periode kwamen een aantal bloemstengels maar half zo hoog als normaal ..Dactylorhiza saccifera x majalis ssp.alpestris.

Die kruisingen zijn meestal de betere groeiers Kris . ja , de planten hebben afgezien van de droogte en hitte !
Ieper , West-Vlaanderen