Bloei november-December 2023

Gestart door Luc Scheldeman, 1 november 2023, 11:48:55

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 28 december 2023, 11:35:38
Eventjes in de tuin gaan kijken en dan vond ik dit: Anemone hortensis

Ooit in Kreta gezien als ik me goed herinner .Ook al weer vroeg ....of gebeurt dat nog Herman ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Kris, ik heb die plant maar van dit jaar, normale bloei is veel later. Misschien is het weer te warm.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 28 december 2023, 13:04:33
Kris, ik heb die plant maar van dit jaar, normale bloei is veel later. Misschien is het weer te warm.

Ik zag ze in bloei in Kreta eind maart ...Daar zou dat de subspecies heldreichii zijn . Vooral de laatste vond ik wel speciaal .
Zoals je ziet groeien ze daar door doornige lage struikjes .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Kris, die zijn prachtig! Koos, had die anemone dit jaar in zijn verkoop.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

Citaat van: Herman Mylemans op 28 december 2023, 11:35:38
Eventjes in de tuin gaan kijken en dan vond ik dit: Anemone hortensis

Een mooie vondst is dat Herman !!
Citaat van: Herman Mylemans op 28 december 2023, 14:11:14
Kris, die zijn prachtig! Koos, had die anemone dit jaar in zijn verkoop.
Tja, bij de Koos zijn er wel vaker onverwachte en onbekendere zaken te vinden !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 december 2023, 13:50:47
Citaat van: Herman Mylemans op 28 december 2023, 13:04:33
Kris, ik heb die plant maar van dit jaar, normale bloei is veel later. Misschien is het weer te warm.

Ik zag ze in bloei in Kreta eind maart ...Daar zou dat de subspecies heldreichii zijn . Vooral de laatste vond ik wel speciaal .
Zoals je ziet groeien ze daar door doornige lage struikjes .

Tja, doornige lage struikjes vind je daar overal !!  Wel een aantrekkelijke vondst Kris!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 29 december 2023, 09:57:09
Tja, doornige lage struikjes vind je daar overal !!  Wel een aantrekkelijke vondst Kris!

Zeer zeker Luc , is een soort die wel wat hoger wordt ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Het aanhoudende (te)zachte weer brengt ook het hoofd van deze Gentiana helemaal op hol . En hij laat zich gewoon verleiden to bloei ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 december 2023, 14:59:57
Het aanhoudende (te)zachte weer brengt ook het hoofd van deze Gentiana helemaal op hol . En hij laat zich gewoon verleiden to bloei ....
Hier staat ook regelmatig wel een gentiaan in bloei, de bloemen zijn dan wel iets minder mooi en de bloei in het voorjaar zal dan ook wel minder zijn.  --13
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be