Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Sinds 2 jaar hoort Crocus biflorus bij mijn favorieten , dat kwam tot stand na een bezoek van een groeiplaats in Italië . Vroeger wist ik niet goed onder welke omstandigheden deze soort aan te planten met gevolg dat de resultaten heel wisselvallig waren . Het is de bedoeling om deze soort meer toe te passen in de tuin in de toekomst !Dit is een eigen collectie
In de tuin is het voorlopig nog te koud , Crocus biflorus uit Italië
Dit is een nieuwe vorm van Crocus rhodensis , is samen aan het verbroederen met een oudere vorm die ook binnenkort in bloei zal komen . Is een heel kleine en compacte soort !
Crocus neglectus is een soort die hier in de toekomst meer in de tuin zal aangeplant worden om te laten verwilderen , er staan er al wat maar deze kweek ik eerst verder in pot om later een plaatsje in de tuin te geven
Dit is een collectie Crocus nubigena uit 2020Foto 4 is ook een nubigena uit 2023 die voor het eerst in bloei komt
Wat moeten hier van denken ....
Niet veel denken Kris..... alleen Nog maar eens gembosii + ?
Voor 1 keer niet Luc ....
Tja... een mens wordt er wel helemaal extatisch bij niet ?
De vorm Crocus biflorus ssp. parkinsonii staat hier in de tuin sinds 2012 . Heeft al veel verschillende standplaatsen gehad sinds 2012 met wisselende resultaten . Momenteel staan ze op 3 verschillende plaatsen . Nog even wachten tot de lente losbarst .....
Crocus x extasy is wel een heel speciaal kleur nog nooit gezien De kleuren en patroon variatie is eindeloos bij de crocussen Bedankt iedereen om ze hier te posten ,zodat we kunnen genieten van al dit moois.
Crocus baytopiorum laatst zich van de mooie kant zien.
Citaat van: Danny Bonnez op 16 februari 2025, 20:33:03Sinds 2 jaar hoort Crocus biflorus bij mijn favorieten , dat kwam tot stand na een bezoek van een groeiplaats in Italië . Vroeger wist ik niet goed onder welke omstandigheden deze soort aan te planten met gevolg dat de resultaten heel wisselvallig waren . Het is de bedoeling om deze soort meer toe te passen in de tuin in de toekomst !Dit is een eigen collectiePrachtige Crocus is dit Danny ! Ben benieuwd hoe deze zich verder zal gedragen in jouw tuin .