Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
C. versicolor en ook sublimis in tegenlicht geportretteerd. ... Crocus chrysanthus , witte vorm
Mooie groep versicolor , Kris !
De laatste vorm van Crocus sieberi , eentje met een zwarte steel !
De laatste Crocus nubigena vorm De allerlaatste Crocus laevigatus
Crocus 'Hubert Edelsten', een fraaie kruising tussen Crocus sieberi en een Crocus van het Griekse vasteland uit de attica/sublimis groep.
Citaat van: Danny Bonnez op 2 maart 2025, 20:56:30De laatste Crocus nubigena vorm De allerlaatste Crocus laevigatusHet seizoenseinde zit er echt aan te komen hier Danny ...Hooguit nog tussen de 5 en 10 soorten/vormen die ik hier nog niet heb getoond en die hopelijk nog gaan bloeien in de collectie .
Citaat van: Danny Bonnez op 2 maart 2025, 20:53:22De laatste vorm van Crocus sieberi , eentje met een zwarte steel !Wow heel speciaal Danny , hoe ga hem noemen ? 'Black Steel ' , 'Black Sabbath ' , 'Blackie ' ?
Citaat van: Danny Bonnez op 27 februari 2025, 22:40:46Ik heb hier een soortje zonder label , op het internet vond ik gelijkaardige foto's met de naam Crocus x stellaris ( is een hybride) , wat denken jullie ervan ?Bovengronds lijkt hij er alleszins heel erg op Danny . Ik kende die ook niet maar ik lees nu dat hij mogelijk zelfs in de natuur kan worden aangetroffen in Belgiƫ doordat hij al ontsnapt is uit tuinen en parken en dergelijke ?
Ik heb hier een soortje zonder label , op het internet vond ik gelijkaardige foto's met de naam Crocus x stellaris ( is een hybride) , wat denken jullie ervan ?