Galanthus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 2 januari 2025, 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op  2 maart 2025, 19:47:28
Kan deze G. nivalis ' Bunch ' zin  Kris ?

Zou best kunnen Marc , het is een gift van een vriend en die had hem onbenaamd ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Simultaan met het einde van het krokus seizoen is ook het Galanthus seizoen hier ten einde aan het lopen ...

1/ Galanthus plicatus 'E. A. Bowles' , ooit de duurste sneeuwklok op e-bay ...Heb het geluk gehad om wat te kunnen ruilen ..
2/ Galanthus 'Grüne Ostern'
3/ En de allerkleinste ...Galanthus 'Tiny Tim' 

Marc Coolens

E. A. Bowles is een mooie Kris
Gisteren ook 2 foto's genomen in de veranda
G. 'South Hayes' was ook op zijn best, staat wel nog in pot . Bijna kwijt gespeeld in volle grond, waarom de ene bloem zo wijd open staat weet ik niet ! nog nooit gezien.

Marc Coolens

Nog een paar foto's

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 maart 2025, 10:00:02
Simultaan met het einde van het krokus seizoen is ook het Galanthus seizoen hier ten einde aan het lopen ...

1/ Galanthus plicatus 'E. A. Bowles' , ooit de duurste sneeuwklok op e-bay ...Heb het geluk gehad om wat te kunnen ruilen ..
2/ Galanthus 'Grüne Ostern'
3/ En de allerkleinste ...Galanthus 'Tiny Tim'
Kris, E. A. Bowles is inderdaad de mooiste, zal ik eens bij op mijn zoeklijst zetten
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Citaat van: Marc Coolens op  3 maart 2025, 11:50:19
E. A. Bowles is een mooie Kris
Gisteren ook 2 foto's genomen in de veranda
G. 'South Hayes' was ook op zijn best, staat wel nog in pot . Bijna kwijt gespeeld in volle grond, waarom de ene bloem zo wijd open staat weet ik niet ! nog nooit gezien.
Marc, mooie sneeuwklokjes!

Frankie Wulleman

Galanthus nivalis FWDB 2020 2, een selectie die net als 'Funny Justine' in het begin opgerichte bloemen heeft, om dan helemaal op het einde neer te hangen. Belangrijkste verschil hier met 'Funny Justine' zijn de groen getipte bloembladen. Een later bloeiende nivalis.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Eentje die zowat 15 jaar geleden de tuin in ingesukkeld, maar nooit heeft gebloeid tot nu. Een zogeheten spider zeker.

Frankie Wulleman

Galanthus nivalis 'White Cloud' van ons Cathy is een hele goede selectie die ook op een warme plaats in de rotstuin kan gedijen.

Kris De Raeymaeker

Enkele sneeuwklokjes hebben dit voorjaar lang gebloeid ....de laatste 3 der mohikanen ...by by Galanthus seizoen .

Kris De Raeymaeker

Dit is hier ook al een record denk ik ....de eerste herfst bloeiende soort van het najaar is deze Galanthus reginae-olgae....Die komen hier normaal maar boven water vanaf half oktober ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 september 2025, 09:47:41Dit is hier ook al een record denk ik ....de eerste herfst bloeiende soort van het najaar is deze Galanthus reginae-olgae....Die komen hier normaal maar boven water vanaf half oktober ...
Kris, in elk geval een mooie vroege vogel!

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 september 2025, 09:47:41Dit is hier ook al een record denk ik ....de eerste herfst bloeiende soort van het najaar is deze Galanthus reginae-olgae....Die komen hier normaal maar boven water vanaf half oktober ...

Leuk te zien , die is heel vroeg Kris !
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Dank je Herman en Danny , ondertussen is reginae-olgae volledig open gekomen ...

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 september 2025, 09:52:09Dank je Herman en Danny , ondertussen is reginae-olgae volledig open gekomen ...

Mooi Kris, ik heb eigenlijk al jaren geen reginae-olgae meer in de tuin. Moet ik maar eens op zoek naar gaan. Iemand een idee welk cv of vorm goed groeiend is?